Nehezen találhatunk olyan embert, aki szerint az Internet nem képezi életünk, pontosabban napjaink szerves részét. A 21. században megfigyelhető globalizáció eredménye, hogy a nap szinte minden pillanatában a világhálóra vagyunk kapcsolódva. Mindez többé kevésbé az elmúlt két évtized eredménye.

Az Internet elterjedésétől napjainkig számos olyan ikonikus weboldallal illetve programmal talalkoztunk, pl. Napster, Netscape, Megaupload, ami bár korszakalkotó volt anno napjainkra azonban már megszűnt. Ezzel párhuzamosan rengeteg új szektor nőtte ki magát, például an online vásárlás mint az Amazon vagy Ebay, online játékok mint a World Of Warcraft, a videomegosztás mint YouTube, csak egy párat említve a végtelennek tűnő listából.

Sokan emlékezhetünk még azokra az időkre, amikor ha egymás ellen szerettünk volna játszani akkor bizony át kellett cipelnünk a számítógépünket és fizikailag összekötni a többiekével. Igy lettünk részesei maga módján felejthetetlen LAN-partiknak. Mindez persze már a múlté.

A 90-es évek elejére kell visszamennünk, amikor is a 4. generációs 16 bites konzolok elterjedése új kapukat nyitott meg az online játékok világában. A játékipar az évek alatt a telefonoknak és az Internetnek köszönhetően szépen lassan egy hatalmas iparággá nőtte ki magát. Gondoljunk csak a Microsoft Xbox Live platformjára amit 2001-ben dobtak piacra vagy a 2004-ben megjelenő World of Warcraftra, ami hatalmas szenzációnak számított anno (és talán még most is).

Érdemes megemlíteni, hogy ekkortájt a Nintendo Game Boy konzola is erősen jelen volt a piacon miközben a Blackberry és a Nokia játék applikációk kifejlesztésén dolgozott. Aztán jött az Apple Iphone ami az App Store-nak köszönhetően új dimenziókat nyitott a mobil játékok terén és később ezt követte a Google Store az Android felhasználók számára.

A kezdetek után a játékok rohamos grafikai fejlődése, a szélessávú Internet elterjedése, az egyre erősebb számítógépek és konzolok mind hozzájárultak a napjainkra kialakult online játékok világához.

Az Internet és a technológia fejlődése a kaszinók és fogadások világát is merőben átalakították. A kaszinók anno a társasági élet egyik központjának számítottak ahol a polgárság találkozni tudott. Magyarország első kaszinója Széchenyi István nevéhez kötődik, aki először Angliában találkozott ezzel a létesítménnyel majd 1827-ben kezdeményezte a parlamentben, hogy nemzeti lóversenyt és kaszinókat hozzanak létre. Célja a haza szellemi fejlődésének előmozdítása volt.

Az online tér első kaszinója, az InterCasino 1996-ban indult útjára. Bár ez magában is már forradalmi újításnak számított, mivel azonban az Internet még valahol gyerekcipőben járt, így csak egy korlátozott játékválasztékot tudott kínálni. A 2000-es évek elejéig kellett várni, amikor is a gyorsabb Internet, a jobb grafika és talán legfőképpen a biztonságos fizetési rendszerek bevezetése és elterjedése új szintre emelte az online kaszinók világát. Emellett új kategóriák is megjelentek, mint például az élő osztós kaszinó játékok, a nyerőgépek vagy az asztali játékok.

A következő nagy lépés a mobiltelefonok fejlődéséhez és nagyobb elterjedéséhez köthető. A mobil alkalmazások és reszponzív weboldalak kifejlesztésével bárki bárhol élvezni tudta ezen érdekes játékokat, hiszen a kikapcsolódás lehetősége ott lapult a zsebünkben. Nem kell más, mint megnyitni kedvenc oldalunkat, esetleg az unibet alternatív linkjére klikkelni, vagy kedvünk szerint új játék után kutatni ha valami másra vágyunk.

A online kaszinók felfutásához persze arra is szükség volt, hogy világszerte a kormányok olyan törvényeket hoztak létre, ami biztonságos és tisztességes környezetet teremtettek a felhasználók számára.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy itt ért véget ennek a világnak a fejlődése. Sőt! A technológia rohamos fejlődése sok újdonságot és izgalmat íger az online kaszinók jövőjével kapcsolatban.

(x)