Amint arról a Kékvillogó is beszámolt Magyarország egyik legnagyobb tömegkarambolja történt március 11-én, szombaton délután 14:30-kor az M1-es autópályán a zsámbéki lehajtónál, Herceghalom térségében. A balesetben összesen 41 gépjármű volt érintett. Egy 44 éves férfi életét vesztette, rajta kívül 39-en sérültek meg, ketten életveszélyesen, tizenketten súlyosan, huszonöten pedig könnyebben sérültek meg. A rendőrség büntetőeljárást indított az ügyben, most pedig az is kiderült, hogy kinek mit fizet a biztosító.

Ki, mire jogosult

Egy biztosítási szakértő beszélt arról a Ripostnak, hogy ki is milyen kártérítésre jogosult egy ilyen esetben. Nagyon úgy fest, hogy a Magyarországon eddig példa nélkül karambol a biztosítási ágazat legbonyolultabb ügye lehet, ami akár évekig is elhúzódhat. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Nagyon nehéz ügy

Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.értékesítési és kommunikációs igazgatója szerint az ügyben elképesztően nehéz lesz kártérképet felállatani, továbbá megállapítani azt, hogy ki a hibás, és ki nem. A lapnak elmondta, hogy a KRESZ szerint mindig úgy kell vezetni, hogy a sofőr időben meg tudjon állni. Ez alapján pedig azt lehetne mondani, hogy mindenki hibás, aki nem tudott időben fékezni.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Eltérő összegek

Vagyis: aki belement az előtte lévőbe, az károkozó lesz, akibe pedig belementek, az káreseményt szenvedett. Persze van olyan, akire mindkét dolog igaz, emiatt pedig akár évekig is eltarthat az ügy, mire megállapítják, kinek és mi jár pontosan. A szakember szerint a várható kártérítések összege is nagyon eltérhet: a százezres tételtől a többmilliósig terjedhet.

CASCO

Az autósok közül egyébként azok járnak a legjobban, akiknek van CASCO-juk, ugyanis ott a javítás azonnal elkezdhető, nem kell a biztosítóra várni. Persze ott is majd meghatározzák később a felelősöket, ám a károsultak meg tudják csináltatni az autóikat, és tovább tudják használni azt. Aki viszont nem rendelkezik CASCO-val, annak várnia kell a biztosító ún. jogalapjára, és ez az, ami akár évekbe is telhet.

Kiemelten kezelik

Az ügyet egyébként a biztosító társaságok kiemelten kezelik, a napokban egy közleményt is kiadtak, melyben azt írták, rendkívüli előleggel sietnek a biztosítók a tömegszerencsétlenség érintettjeinek segítségére, függetlenül attól, hogy volt-e Casco biztosításuk, vagy sem. Hétfőn aktiválták az ún. tömeges kárrendezési szabályozást, erről Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője beszélt.

Rendkívüli előleg

Ennek alapján a biztosítók nem várják meg a rendőrségi vizsgálat befejezését, valamint a felelősség kérdésének tisztázását, hanem azonnal megkezdik a kártalanítást. A rendkívüli előlegeknek a kifizetési ideje attól függ, hogy a szükséges rendőrségi igazolások mikor érkeznek be a biztosítókhoz.

41 jármű tört össze, egy ember meghalt

A szombat délutáni katasztrófa Magyarország második legnagyobb tömegbalesetévé nőtte ki magát. Összesen 41 gépjármű volt érintett. Egy 44 éves férfi életét vesztette, rajta kívül 39-en sérültek meg, ketten életveszélyesen, tizenketten súlyosan, huszonöten könnyebben sérültek meg. A rendőrség büntetőeljárást indított az ügyben. Sokak szerint nem lesz felelős. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kapcsolódó:

Büntetőeljárás indult az M1-esen történt tömegkarambol körülményeinek kivizsgálására

Kiemelt kép: Helyszíni felvétel: BudapestKörnyéke.hu/GK