Az online marketing keretében folytatott kampányok sikeréhez elengedhetetlen, hogy figyelemfelkeltő és cselekvésre, kattintásra ösztönző hirdetésszövegeket írjunk, azonban ez a nagy zajban nem is olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk.
Számos tényező befolyásolja, hogy egy jónak gondolt tartalom betalál-e, felkelti-e a közönség érdeklődését, és eredményez-e konverziót. És mivel megfelelő számú kattintás hiányában feleslegesen elégetett pénzről van szó, a hatékonyság növelése nem lehet kérdés. De hogyan írjunk hatásos hirdetésszövegeket? Útmutatásunkkal te is képes lehetsz rá, kövesd tippjeinket, mutatjuk, hogyan csináld!
A megfelelő stratégia kiválasztása
A marketinges szakemberek különféle módszereket alkalmaznak, és azt is tudják, melyik milyen célra, tartalomtípushoz és írási stílushoz használható, és hogyan lesz működőképes. Ha az Adlabra bízod a PPC marketinget, biztos lehetsz benne, hogy a legütősebb hirdetésszövegeket kapod, és kevesebbel is jobb eredményeket érhetsz el.
Nincs univerzális megoldás, minden esetben az adott vállalkozás számára legmegfelelőbbet kell választani. Azonban mindegyik könnyen megjegyezhető és magas szinten elsajátítható, így kezdő és haladó szövegírók számára is segítséget jelent hatékony szövegek írásához. Eláruljuk, hogy ütős rövid szöveget írni nehezebb, mint egy sokkal hosszabb blogbejegyzést vagy sales oldalt, így ne csodálkozz, ha a profi marketingesek drágábban vállalják ezt a munkát.
Milyen stratégia lehet a nyerő?
Meggyőző hirdetésszöveget írhatsz, ha a 4C stratégiát választod, amely 4 alappilléren nyugszik. Értsd meg a közönség működését és a céljaidat, a szöveg ennek megfelelően legyen könnyen érthető és tömör, valamint érdekes, meggyőző és hiteles. Adj világos megoldást a problémákra!
Egy másik hatékony, kezdők számára is könnyen elsajátítható stratégia a probléma, rábeszélés, megoldás hármasán alapul. Cselekvésre ösztönöz, és ha jól alkalmazod, elnyerheted az olvasó figyelmét és érdeklődését, így a kíváncsiságtól vezérelve ráharap az általad felajánlott megoldásra. Egyetlen hátránya, hogy sokan alkalmazzák, így már kevésbé alkalmas a figyelem felkeltésére.
A “Híd, híd után” stratégia nem a problémára fókuszál, hanem egy pozitív mondanivalóval nyit, és abból vezeti rá az érdeklődőket vágyaik megfogalmazására, illetve arra, hogy a Te termékeid/szolgáltatásod jelenti számukra a megoldást. Úgy biztosítja az olvasó megnyerését, hogy kapcsolatot hoz létre közte és az író között.
Milyen egyéb módszerek léteznek?
Az AIDA módszer az egyik legrégebbi, mégis ma is az egyik leghatásosabb stratégia, amely szintén az olvasó figyelmének, érdeklődésének felkeltésére fókuszál, vágyat ébreszt benne, így veszi rá a cselekvésre.
A storytelling vagy történetmesélés jól működhet a sales oldalakon vagy az email marketingben, de nem minden vállalkozás esetében, csak ha hangvétele jól illik a márkához.
A különböz stratégiák hasznosak lehetnek, ha nem találod a megfelelő szavakat a hirdetésszövegekhez.
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő az adlab.hu oldalt működtető cég. Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják olvasóink a Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek sokáig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak.