A közlekedési minisztérium szerint állami beavatkozást igényel a nagyteljesítményű autók elterjedése, ezért teljesen újraírnák a KRESZ-t. Legutóbb az Árpád hídon okozott tragédiát a sportautók versenye.
Tragikus balesetek
Az elmúlt időszakban történt tragikus események, illetve a nagyteljesítményű autók ilyen fokú elterjedése állami beavatkozást igényel – erről beszélt Ágh Péter államtitkár. Az Építési és Közlekedési Minisztériumot az egyik ellenzéki képviselő kérdezte arról, hogy támogatja-e a kormány, hogy a nagyteljesítményű személygépkocsik vezetéséhez szigorúbb feltételeket kelljen teljesíteni. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Nem vezethetné mindenki ezeket az autókat
A felvetés mögött egy ellenzéki törvényjavaslat húzódik meg, amelynek a tárgysorozatba vételét egyébként a parlament gazdasági bizottsága elutasította október 3-án. A módosítás értelmében az olyan személygépkocsi vezetésére jogosító vezetői engedély, aminek hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye meghaladja a 300 kilowattot, csak bizonyos személyeknek adható ki.
Ezek lennének a feltételek
Az egyik feltétel lenne, hogy a sofőr legalább öt éve rendelkezik személygépkocsi vezetésére jogosító vezetői engedéllyel, megfelel a külön jogszabályban meghatározott pszichológia alkalmassági követelményeknek, valamint a meghatározott tanfolyamot elvégezte, és a vezetői jártasságáról és magatartásáról vizsgát tett.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nem lenne könnyű ilyen jogsit kapni
Ellenben nem adható engedély annak, akit közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával vagy más hasonló módon más vagy mások életének vagy testi épségének veszélyeztetése miatt jogerősen szabadságvesztésre ítéltek.
Nem vezethetnek az eljárás alatt sem
Illetve szünetel az engedélye annak, akivel szemben a fenti közlekedési bűncselekmények gyanúja miatt büntetőeljárás van folyamatban a büntetőeljárás jogerős befejezéséig – írja az ECONOMX.hu.
Vétlen halt meg
A beterjesztő MSZP-s Molnár Zsolt indokolása szerint drámai mértékben megnövekedett azon kirívóan súlyos közúti közlekedési szabályszegések száma. Az elmúlt években a fékevesztett száguldozás több, a közlekedésben szabályosan résztvevő vagy egyszerűen csak utcán tartózkodó ember halálát okozta.
Sportautókkal van a baj
Ezeket a cselekményeket jellemzően olyan személygépkocsikkal követik el, amik a közúti közlekedés igényeit messze meghaladó, sportcélokra alkalmas teljesítménnyel rendelkeznek – írta Molnár Zsolt.
Csak a frissjogsisokra vonatkozna
A politikus szerint biztosítani kell, hogy a törvényjavaslat ne vonjon el már meglévő jogokat. Ezért a megfogalmazása szerint átmeneti szabályként kell rendelkezni arról, hogy a törvényjavaslatban meghatározott szigorúbb követelményeket a törvény hatályba lépését követően kiadott vezetői engedélyekre kell alkalmazni. Az átmeneti szabály elégséges időt biztosít a szükséges végrehajtási rendelkezések megalkotására is – javasolta a politikus.
Zajlik a felülvizsgálat
Ágh Péter államtitkár erre reagálva nemcsak az állami beavatkozás szükségességét ismerte el, de megerősítette, hogy zajlik a KRESZ felülvizsgálata, és ennek részét képezi, hogy a nagyteljesítményű gépjárművek helyzetét miként érdemes rendezni – írja a 24.hu.
Rég nem módosították
Az államtitkár arról is beszélt, hogy a KRESZ felülvizsgálatára, érdemi áttekintésére 2009 óta nem került sor. „Úgy gondolom, hogy a technológiai fejlődés, az új közlekedési eszközök megjelenése, a közlekedési infrastruktúra – és az ehhez tartozó társadalmi szokások – olyan mértékben változtak, amelyet egy módosítás már nem tud hatékonyan kezelni: újat kell alkotni” – közölte a közlekedésért is felelős minisztérium államtitkára. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: Árpád hídi baleset – Fotó: G.K.