A napsütéses napok, a tiszta ég és a meleg időjárás mind ideális alapot teremtenek egy nyári utazáshoz. Azonban sose felejtse el, hogy jobb félni, mint megijedni, ugyanis rengeteg buktató és csapda teheti a forróságot kiszámíthatatlanná és veszélyessé az utakon. Akár a családdal tervez kirándulást, akár egy párnapos céges kiruccanásra adná a fejét, a kánikula igencsak megbonyolíthatja az autós élményt, hacsak nem gondoskodik előre, hogy minimálisra csökkentse az extrém hő hatására realizálódó kockázatok szintjét.
Tartsa karban járművét, trenírozza elméjét a hőségre!
A rendkívüli meleg a közúti közlekedést is radikális mértékben befolyásolja, hiszen egyrészt nehezebb koncentrálni, másrészt az autósok gyakran nem veszik észre a közúti jelzéseket sem. A járművezetők reakcióideje is meghosszabbodhat, hamarabb fáradhatnak, és ezen tényezők összessége tökéletes táptalajt teremt egy potenciális vészhelyzet kialakulásához. Figyeljünk rá, hogy bármily kecsegtető, az utasteret ne hűtsük a külső hőmérsékletnél 8-10 fokkal hidegebbre, mert az emberi szervezet az ennél nagyobb hőmérséklet különbségeket nehezen tűri. Ha a hidegből kiszállunk a meleg levegőre, az azonnali szédülést, fáradtságérzetet okozhat. Ha bűz érződik a szellőzőkön keresztül, akkor bizony ideje pótolni az elmaradt ózonos vagy vegyszeres tisztítást, de azt se felejtsük el, hogy a friss levegőhöz rendszeresen cserélt pollenszűrőre is szükség van. Tartsa karban a járművet, és figyelje a hőmérsékletmérőt, különösen, ha a motor jobban dolgozik, például csónak vagy utánfutó vontatása közben. A légkondicionáló a motort is intenzívebben terheli, így tényleg álljon ellen annak a késztetésnek, hogy a klímaberendezést maximumra tekerje. Kánikulában soha ne töltsük koppig a tankot, mert magas hőmérsékleten az üzemanyag térfogata megnő, szivároghat, akár be is gyulladhat. A levegő tágulása miatt a guminyomást se 37 Celsius-fokban ellenőrizzük, illetve a sportos vezetési stílusról is érdemes lemondani. Hőségben gyorsabban kopik az abroncs, de a fék is könnyebben túlmelegedhet, márpedig a fortyogó fékfolyadék kellemetlen pillanatokat okozhat. A hűtővíz „felforralása” is tipikus nyári kaland, érdemes rendszeresen ellenőrizni a hűtő tömítettségét és a termosztátot, valamint a fagyállót sem árt kétévente lecserélni. Ha felfelé kúszik a vízhőfok mutatója, a fűtés bekapcsolásával hőt lehet elvonni a motortól, persze ezzel már igazán pokollá lehet tenni a vakációt.
Ha minden kötél szakad, és megtörtént a baj
Természetesen minden erőfeszítés ellenére is adódhat slamasztika, és bárkit, bármikor, bárhol utolérhet a baj. Nem árt, ha ilyenkor tisztában van vele, hogy mit csináljon. Létezik egy non stop autómentés, ami országos lefedettséggel és óriási hatékonysággal működik. Ha lerobban a kocsija, helytől függetlenül akár 30 percen belül megérkezhet a segítség. Nem gond, ha nem tudja, hol van, egyszerűen használja a GPS alapú helymeghatározást! Ha ismeri a pontos helyzetét, akkor akár manuálisan is megadhatja a címet. Mivel több autómentő szolgáltató is készenlétben áll, összehasonlíthatja az árakat, és szabadon dönthet, hogy kit priorizál. Nem mellesleg ezzel a rendszer azt is biztosítja, hogy az autómentés árai ne szálljanak el. Nincsenek felesleges pluszköltségek, gyors és egyszerű kommunikációval lekoordinálhatja az autómentést. Az oldalt mentse le a kedvencek közé, hogy biztosan tudja, hogy hova nyúljon, ha autómentőre lenne szüksége!
Támogatott tartalom. Ha Ön is szeretne ilyen cikket a forgalmasabb napokon már Magyarország TOP10 legolvasottabb hírportálja között szereplő Kékvillogó.hu portálon, akkor kattintson ide!