Semmiféle megbánást nem mutatott az a V. János, akinek hanyagsága miatt 17 ember élete szárad a lelkén. Az egyik nyomozó szerint lehetett volna még rosszabb a tragédia, ha felrobban a tartalékba beépített üzemanyagtartály.

Nem értik, miért jöhetett haza

Hatalmas a felháborodás Olaszországban, hogy Magyarországon kell letölteni szabadságvesztését a 2017-es veronai buszbaleset felelősének – olvasható a Bors cikkében. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elaludt vezetés közben

A borzasztó tragédia 2017 január 20-án történt Verona és Velence között. A járaton 56 utas utazott, amikor a sofőr elaludt a volánnál, s nekiütközött a védőkorlátnak, majd több oszlopot kidöntött és megállt. Rögvest ezt követően hatalmas lángok csaptak fel a fedélzeten.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Fiatalok voltak az áldozatok

V. Jánosban nyoma sincs a megbánásnak, bocsánatot sem kért az elhunyt családtagok hozzátartozóitól – akiknek többsége gyerek volt. A fedélzeten a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diájkai utaztak haza éppen egyhetes fraciaországi vakációjukról. Körülbelül száz kilométeres óránkénti sebességgel mehetett.

Két nyomozás indult

16 ember halt pokoli kínhalált: 11 diák, s öt felnőtt. Köztük volt négy kísérő és a második sofőr is. A tizenhetedik áldozat Budapesten halt bele a sérüléseibe. Párhuzamosan két nyyomozás indult: egyiket a veronai ügyészség, a másikat a magyar rendőrség vezette.

Ellenük emeltek vádat

A 2018-ben véget ért nyomozást követően még abban az évben öt ember ellen emeltek vádat. Az autóbusz magyar vezetője, az A4-es autópálya Brescia-Padova szakaszáért felelős mérnök, az érintett sztrádaszakasz biztonsági elemeit tervező és ezek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint az Anas olasz autópálya-üzemeltető vállalat három mérnöke ellen, akik a biztonsági elemekért voltak felelősek.

Első fokon 12 évet kapott

V. János rövidített eljárást kért, ezért az ő esetében már 2020 augusztusában külön döntött a bíróság, és a maximálisan adható 12 év börtönbüntetést szabta ki, valamint örökre eltiltották a vezetéstől. Olaszországban az ilyen, diákokat érintő közúti balesetek nem a gondatlanságból elkövetett emberölés közé sorolandók, hanem közúti emberölés minősítésűek.

Ám jogerősen ennek csak a felét kapta

Amellett, hogy nem érdekelte a fiatal áldozatok családjának szenvedése, megpróbálta hibáztatni az elhunyt sofőrtársát a tragikus balesetért – magyarázta Paolo Sachar, ügyész. Az ítélet ellen a sofőr ügyvédei fellebbeztek, végül a vád és a védelem peren kívüli egyezségével jogerősen 6 év letöltendő szabadságvesztésre ítélték, amelyet Olaszországban kellett volna letöltenie.

Még rosszabb is lehetett volna

Az egyik nyomozó szerint azonban sokkal rosszabb kimenetele is lehetett volna a tragédiának. „Szerencsére az autóbusz visszafelé tartott, és a »tartaléktartály«, amelyet a busz hátuljában helyeztek el, hogy biztosítsa az üzemanyag-ellátást a hosszú út során, már több mint félig kiürült. Ha az a tartály tele lett volna, mindenki meghalt volna a buszban” – magyarázta az egyik rendőr, aki részt vett az eset kivizsgálásában.

Egy magyarországi börtönben van

V. János kérésére kiadatási kérelmét elutasították, így egy magyarországi büntetés-végrehajtási intézetben tölti jogerős büntetését. Mint korábban mi is beszámoltunk róla, az áldozatok hozzátartozói szerint a férfi eladta lakását , hogy ne kelljen fizetnie. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szinte semmi sem maradt a buszból

(Cikkünkben használt képink forrása: MTI/EPA/Vigili Del Fuoco.)