Ahogyan a Kékvillogó is megírta két nap alatt 13 autót és 2 boltot tört fel egy férfi Csepelen, az ilyen esetek elkerülésében próbálunk ezúttal segíteni, a legjobb autóvédelmi rendszerek bemutatásával.

Okosabb tolvajok

Manapság hiába okosabbak és rafináltabbak már az autólopásban utazó bűnözök, a járművédelemmel foglalkozó cégek is tartják a lépést a legújabb bűnözési trendekkel és mindig próbálnak egy lépéssel a tolvajok előtt járni. Ettől függetlenül természetesen nincs ellophatatlan autó. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Gyári védelem

Bő 10 éve már majdnem minden autóban van gyári védelem, ami azt jelenti, hogy például egy másolt fizikai kulcs nem elegendő az autó elindításához, a gyári kulcs ugyanis tartalmaz egy jeladót, aminek a hiányában az autó kinyitható, de nem elindítható. Azonban nem érdemes rábízni az autónkat csak a gyári védelemre, hiszen ez nagyjából a legamatőrebb tolvajok számára jelent csak akadályt.

Egyéb védelmi típusok

Többféle védelem lehet, lehetnek mechanikus és elektronikus rendszerek is, továbbá a régebben divatos váltó- és kormányzárak is léteznek még mindig, bár ezeknek az ideje már lejárt és abban sem nyújtanak valódi segítséget, hogy az autónk ne legyen elindítható. Ma már a legegyszerűbb GPS-es és internetes technológiák is alkalmasak arra, hogy online figyelemmel követhessük az autónkat.

Kiválasztási szempontok

A védelem kiválasztásakor a legfontosabb szempontok közé tartozik, hogy mennyit ér az adott jármű és hogy mennyire kelendő a bűnözői piacon. Egy kis értékű autóba teljesen értelmetlen egy műholdas rendszert beépíteni, miközben egy magasabb lopási mutatóval rendelkező autót érdemes magasabb védelmi szintű rendszerekkel felszerelni.

Legolcsóbb módszerek

A legkevesebb pénzbe az üvegek gravírozása kerül, ami önmagában nem védi meg az autót a lopástól, de mégis sokszor beválik és inkább továbbáll a tolvaj egy másik járműre. Ezután következnek a már említett váltó- és kormányzárak, amelyek már pár ezer forinttól kaphatóak, de a hatékonyságuk csak a kezdőtolvajok ellen elég.

A következő szint

Már komolyabb szintet jelentenek a hangos riasztórendszerek, vagy a GPS-es nyomkövető rendszerek beépítésével megvalósuló néma riasztórendszerek.  Ennek az a lényege, hogy ajtónyitásra, vagy indítási kísérletre, a mobiltelefonos GSM rendszer riasztja a jármű tulajdonosát, miközben a kocsi eltulajdonításán dolgozó bűnöző semmit nem tud erről.

A három legjobbnak tartott rablásgátló

Ha egybevesszük a legismertebb elektronikus és mechanikus védelmi rendszereket, akkor a kínálat csúcsán a Blue16, a Pajzs és a Car-Őr van, ezeknek a komplett szolgáltatásai már százezer forint felett vannak. Ezek a lopásgátlók már mindent tudnak: gátolják az indítást, hangosan riasztanak, jeleznek a jármű tulajdonosának, de ha még ez se lenne elég, akkor telefonról leállítható a jármű, a műholdas nyomkövető, a GPS pedig pontosan megmutatja az autó helyét.

Különböző technológiák

A Pajzs a motortérbe helyezi a lopásgátlót, azt a cég kommunikációja, hogy az autó utastere védhetetlen, de az autó elindítását meg lehet gátolni, ha a védelmi eszközöket máshol helyezik el. A Car-Őr a használati komfort megőrzését részesíti előnyben, ezért a rendszert gyári távirányítóval lehet működtetni. Náluk nagyon sok lehetőség van a mobilon keresztüli lekérdezésekre és beavatkozásra is.

Blue16

A Blue16 teljesen kerüli a távirányítók használatát, általában a szélvédő sarkára ragasztanak egy transzponder vevőt, és ehhez kell odaérinteni a nálunk lévő kulcsot. Ők abban hisznek, hogy ha nincs rádiójel a távirányító és az autó között, akkor nincs mit kioltani, másolni, kiolvasni. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció