Teleszórnák traffipaxokkal az utakat, rengeteg sebességkorlátozást vezetnének be – többek közt ezek a javaslatok szerepelnek egy új, intézkedési tervben. Most bárki hozzászólhat s véleményezheti azt.
Ezt tennék a tragédiák megelőzésére
Nyilvánosságra hozta a Közlekedésbiztonsági Stratégia társadalmi egyeztetési változatát a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. – derül ki a Fővárosi Önkormányzat szombati közleményéből. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Hosszútávú javaslatok
Mint írják, ennek célja az, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten. A stratégia nem csak a főváros teendőit határozza meg a következő évekre.
Több szereplős egyenlet
Egyebek mellett javaslatot tesz törvénymódosításokra, vagy éppen más intézményekkel való együttműködésre – többek közt a rendőrséggel. Jelezték, a Fővárosi Önkormányzatnak számos kérdésben nincs saját jogköre intézkedni, így a közlekedésbiztonság kérdésében intézményeken átívelő kooperációra van szükség.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Borzalmas statisztika
Emlékeztetnek, hogy Budapesten 2011 és 2021 között 471 ember veszítette az életét közlekedési balesetben, ez 2013 és 2019 között évente átlagosan 49 halálos áldozatot jelent. 2020-ban és 2021-ben a koronavírus-járvány miatti korlátozások következtében a csökkenő forgalommal párhuzamosan jelentősen csökkent a halálos áldozatok száma is.
Ezer ember életét mentenék meg
Azonban idén már az év első hat hetében tízen veszítették életüket közlekedési balesetben. Ez azt jelenti, hogy évtizedes távlatban átlagosan hetente meghal valaki a budapesti utakon. A kitűzött célok elérésével azonban 2050-ig közel ezer ember élete menthető meg.
Több helyen mérnének
Első lépésként 24 órában üzemelő traffipaxokra lenne szükség. Megjegyzik, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a héten több helyszínt jelentett be, ahol mérni fogják a közlekedők sebességét.
Lecsökkentenék a sebességhatárokat
Ám a Közlekedésbiztonsági Stratégia szerint legalább száz helyszínre kellene kihelyezni kamerákat. Ezek telepítéséhez pedig a rendőrségre is szükség van. Emellett szükséges csökkenteni a sebességhatárokat, ahol csak lehet.
Több lenne a védett lakóterület
Ennek jegyében a fővárosi önkormányzat kétszeresére növeli a védett lakóterületek nagyságát – ezek a 30-as övezetek, vagy a lakó-pihenő övezetek. Utóbbi helyen maximum csak hússzal lehet közlekedni. Továbbá alacsonyabb sebességhatárokat vezetnek be a belvárosban.
Minden zebrát felújítanak
A Hungária gyűrűn belül maximum 50 km/h, a Nagykörúton és azon belül maximum 40 km/h sebességhatárt javasolnak. Emellett folytatódik a gyalogátkelőhelyek felújítása, amelyből 5240 van a fővárosban. Ezeket néhány éven belül kifogástalan állapotba hoznák.
Plakátkampány indul
A legfontosabbnak a közlekedők tudatosságát tartják, éppen ezért hamarosan tájékoztató kampányt indítanak a fővárosi felületeken, hogy ezzel ösztönözzék a budapestieket a „biztonságosabb és egymásra odafigyelő közlekedésre.”
A budapestiek is véleményezhetik
A stratégiát az elmúlt hetekben már civil és szakmai szervezetekkel megkonzultálták, most a nyilvános vita zajlik. Ezt ide kattintva bárki véleményezheti. A folyamat végén a Fővárosi Közgyűlés dönthet a végleges javaslatról. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
(Kiemelt kép: BudaPestkörnyeke.hu/GK)