Kigyulladt és hatalmas lángokkal porig égett egy elektromos Volkswagen Budakeszin. A tűzoltók csak nagy nehezen tudták megfékezni a lángokat. Az e-Up típusú autó teljesen kiégett. Miért nehéz eloltani az akkumulátorral működő elektromos autókat? Elmagyarázzuk.

Teljesen kiégett a Volkswagen e-UP

Teljes terjedelmében égett egy elektromos autó péntek este Budakeszin a Fő utca és a Széchenyi utca találkozásánál. A helyszínre érve a gépjármű ékelését követően a közeli tűzcsapról egy vízsugarat szereltek a helyi tűzoltók. A kiérkező második kerületi hivatásos tűzoltók pedig egy további habsugarat szereltek fel és így közös erővel eloltották az addigra már szinte teljesen kiégett járművet. Személyi sérülés szerencsére nem történt – írják a Budakeszi Önkéntes Tűzoltó Egyesület közleményében. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Így égett az elektromos VW

Forrás: Facebook/Budakeszi Önkéntes Tűzoltó Egyesület

 

Ennyi maradt az autóból

Forrás: Facebook/Budakeszi Önkéntes Tűzoltó Egyesület

Hevesen ég az akkumlátor

A lítiumion akkumulátorok gyulladása heves kéngégéssel jár mert az anód és katód bomlása során oxigén szabadul fel, az pedig táplálja szítja a tüzet. Mindezek ismeretében olyan oltási módszert kell találni, mely az égés valamely feltételét megszünteti, ezzel lehetővé téve a lángok kioltását. 

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem elég egy tűzoltóautónyi víz sem

A tűzoltóautókban használatos gépjárműfecskendő víztartályának befogadóképessége 3800-4000 literre tehető. Ezzel szemben egy elektromos meghajtású gépjármű tűzének eloltásához átlagosan 6400 liter víz szükséges, ez azonban csak egy átlagérték, a legnagyobb vízigényű oltás során 10200 liter vizet használtak fel.

Ez a probléma az oltással

A brit Daily Mail című újság megkérdezte Paul Christensen-t, a Newcastle Egyetem Műszaki karának alkalmazott elektrokémiai professzorát a lítium-ion akkumulátorral működő elektromos járművek tűzeseteiről. Christensen elmondta, ha egyszer kigyulladnak ezek a járművek, akkor nagyon nehéz őket eloltani. A gond az, hogy egy elektromos jármű esetében, egyszerűen lehetetlen eljuttatni oda a vizet, ahol szükség van rá. A cellák egy fémvázban vannak. A fém tok alatt még van általában egy fémlemez, a padló, a szőnyeg, az ülések, az ablakok és az alváz. Azaz a teljes autó – magyarázta a szakértő. A gáz, amikor kilép az akkumulátorcsomagból hatalmas nyomással teszi azt. Így ha a tömlőt a lukra is irányítjuk nem történik semmi, hiszen a víz nem jut be. Ez pedig olyan, mint amikor lángol a konyhánk és ezért leöntjük vízzel a háztetőt. Értelmetlen – fűzte hozzá a szakértő.

Oltókonténer

Németországban egyre többször már oltókonténert vetnek be. Ez gyakorlatilag egy mobil, vízzel és speciális kémiai szerekkel megtöltött medence, amibe a tűzveszélyes autót elsüllyesztik, ezzel megelőzhető a temérdek oltóanyag elhasználása, és a napok múlva is észlelhető spontán újra gyulladás veszélye is kiküszöbölhető. 

Ilyen egy oltókonténer

Égő elektromos autó az M7-nél

Ahogy azt nemrég megírtuk, kigyulladt egy elektromos autó november 12-én az M7-es autópályán Kápolnásnyéknél, a Velencei-tó közelében. Valószínűleg az akkumulátorblokk túlhevülése okozta a balesetet. Az ilyen járművek oltása, az akkumulátor-blokk túlhevülése miatt kifejezetten hosszadalmas és veszélyes feladat a folyamatos hőtermelés miatt a visszagyulladás még 72 óráig lehetséges.

Fürdőkádba merítették a füstölő elektromos autót

Mivel az oltást végző Váli Önkormányzati Tűzoltóknál nem volt speciális eszköz, segítséget kértek. A közútkezelő munkatársai és a tűzoltók közösen kitolták az izzó járművet egy forgalomtól elzárt, biztonságos helyre, távol a közlekedőktől, aztán mart aszfaltból, rakodógéppel egy medencét, amolyan fürdőkádat készítettek, amelyet vízzel megtöltöttek, majd abban elmerítették az autót, így sikerült eloltani a tüzet. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Lángoló elektromos autó Budakeszin – Forrás: Facebook/Budakeszi Önkéntes Tűzoltó Egyesület