Ijedtség és káosz az M4-es metró vonalán: több mint 20 percet kellett várakozniuk az utasoknak a Bikás Park és Újbuda központ között a leállt metrószerelvényben. A nagy ijedtség után ráadásul az embereknek még 20-25 percet kellett gyalogolniuk az alagútban, hogy a felszínre juthassanak.

Áramellátási problémák

Áramellátási hiba miatt a teljes vonalán nem közlekedik az M4-es metró – tájékoztatta utasait a BKK Facebook-oldalán. Az utasok több mint 20 percre fogságba estek a föld alatt. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Gyalog az alagútban

Egy szemtanú szerint több mint 20 percet kellett várakozniuk a Bikás Park és Újbuda központ között a leállt metrószerelvényben. Ha ez nem volna elég, a nagy ijedtség után az utasoknak még 20-25 percet kellett gyalogolniuk az alagútban, hogy a felszínre juthassanak.

 

Villamost és buszt ajánlanak

A négyes metró nem jár, a BKK hiba elhárításáig a 47-es és a 49-es villamos, illetve az 5-ös, a 7-es, a 8E, a 107-es, a 110-es, a 112-es, a 133E és a 7E autóbusz igénybevételét ajánlja.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Itt a várt dátum

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy öt és fél éve és 225 milliárd forinttal szegényebben vár Budapest arra, hogy a teljes vonalon járhasson újra a M3-as metró. Lehullt a lepel a dátumról, a napról, amikor a fővárosban utazók teljes egészében visszakaphatják a kék metrót.

Nagyon rég csinálják

Budapest leghosszabb, 20 állomásos metróvonalának felújítását még 2017 novemberében kezdték el az északi szakasszal. Az Újpest-központ és a Lehel tér közti részt még 2019 márciusában adták át, ezután következett a déli szakasz felújítása – írja a Telex.

Így zajlott a folyamat

A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közti korszerűsítés 2020 végén ért finisbe – a projekt elején még azt tervezték, hogy ekkor már az egész vonalat át fogják adni, de ekkor még hátra volt a legösszetettebb, középső szakasz.

Maradtak lezárt állomások

A Lehel tér és a Nagyvárad tér közti részt 2020 novemberében zárták le teljesen. A középső, belvárosi részen nem egyben, hanem szakaszosan zárták le az állomásokat: a Ferenciek terén és a most átadott Arany János utcánál már 2020 tavaszán elkezdődött a munka, aztán júliusban a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed következett. Végül 2020 novemberében a megmaradt három állomást – Kálvin tér, Deák Ferenc tér, Nyugati pályaudvar – zárták le.

Komplex felújítás

A BKV is eddig számolja a projekt 66 hónapos hosszát. A rekonstrukció nem pusztán komplex felújítást takar, hanem teljes körű akadálymentesítést is. Az előbbi azért vált szükségessé, mert az M3 metró működésének kezdete óta, azaz 1976-tól mostanáig nem történt korszerűsítés a vonalon, az elavult rendszerek cseréjét pedig már nem lehetett tovább halogatni. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció