Életveszélyes sérüléseket szerzett két felsővezeték-szerelő a komáromi vasútállomáson. Mindketten súlyos áramütést szenvedtek: az egyiket a felsővezeték csapta meg, a másik akkor sérült meg, amikor segíteni akart a társán.
A viharban leszakadt vezetékeket javították
A Blikk.hu arról írt, hogy a két héttel ezelőtt a hatalmas viharban leszakadt a komáromi pályaudvarnál a felsővezeték, ezért szakembereket küldtek, hogy elhárítsák a hibát, ám javítás közben az egyik szerelő súlyos áramütést szenvedett, és miután a társa segíteni akart rajta ő is súlyosan megsérült.
Mentősök is sérültek
Az esethez kiérkező mentősök közül szintén többen megsérültek.
Nem tudni, ki hibázott
A lap úgy tudja, a szerelők ezen a héten hagyhatták el az intenzív osztályt. Egyikük már haza is mehetett a kórházból – hangzott el az RTL híradójában, amiből az is kiderült, hogy az Országos Mentőszolgálat munkatársait nem áramütés érte és csak könnyebben sérültek meg. Egyelőre nem lehet pontosan mi történt és ki hibázhatott, még vizsgálják.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Elkerülni a balesetet
A szakszervezet szeretné, ha a MÁV úgynevezett térerő-érzékelő eszközöket szerezne be, hogy a hasonló baleseteket elkerüljék.
A szakszervezet figyelmeztet
Meleg János, a vasutasok szakszervezetének elnöke a híradónak elmondta, hogy ez egy olyan szerkezet, amely jelzi, hogyha veszélyes megközelíteni a területet, amikor felsővezeték szakadás történik.
Levelet írtak
„Különös figyelmet fordítunk a balesetek megelőzésére, a megfelelő védőruhák és eszközök biztosítására, főként azok esetében, akik a karbantartásokon, műszaki hibák elhárításán dolgoznak” – írta a MÁV a híradó megkeresésére és hozzátették: az eszköz alkalmazhatóságát vizsgálják.
Több pénz kellene a karbantartásra
A szakszervezet szerint a vasútnál sokkal több pénzt kellene költeni karbantartásra is: amiben nem cserélnek ki alkatrészeket mert spórolni kell, azok a gépek, szerelvények üzemképtelenné válnak és több lesz a vonatkésés, vonatkimaradás – magyarázta a vasutasok szakszervezetének elnöke.
Egymásra mutogattak
A MÁV szerint az utaskomfort javításában „csak a rendelkezésre álló pénz szab határt”. Az Építési és Közlekedési Minisztérium pedig úgy, hogy akkor lesz pénz, ha „Magyarország megkapja az őt jogosan megillető uniós forrásokat.”
Itt is történt baleset
A Kékvillogó.hu írt korábban hasonló, áramütéssel végződő balesetről. Noha nem nevezik meg az intézmény pontos helyét és nevét, azonban mivel a budapesti 9. kerületi ügyészség emelt vádat, így nagy eséllyel következtethetünk arra, hogy a Ferencvárosban történt a baleset.
Földre került az elektromos csatlakozó
A vádirat szerint a nő egy óvodát fenntartó és működtető cég képviselője volt. Az óvodának üvegfalai voltak, így a helyiségekben a hűtő-fűtő berendezéseket a fal előtt, a földön kellett elhelyezni, így azok villamos csatlakozása hozzáférhető volt.
A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt fotó: Facebook/MÁV