A gumiabroncsok alapvető fontosságúak a vezetésben, átmenetet képeznek az út és a jármű között, úgyhogy nevezhetnénk a közlekedés kulcsának. Sokan először a márkákat kezdik átlapozni, de a jó abroncs kiválasztásához több adatra lesz szükség.
Mielőtt elkapkodnánk a döntést, gondoljunk arra, hogy az abroncs az egyetlen elem az autóban, ami közvetlenül érintkezik az aszfalttal, ezért nagyon fontos szerepe van a biztonság szempontjából. Ajánlatos gyakran ellenőrizni a nyomást, ugyanakkor nem tologatni a szükséges cserét. Ha körbenézünk, akkor egyre több márka közül választhatunk, ami eléggé megnehezíti a döntést. Egyetlen márkán belül több lehetőségünk van, találni aszimmetrikusat, irányítottat, alacsony gördülési ellenállással rendelkezőt. A végső választás azonban a vezetési stílusunktól és az autó jellemzőitől függ.
A gumiabroncs adatai
Az abroncs oldalán számos adat, általában szám található, amelyek rengeteg információt adnak a méret és a sebességi index mellett. Ez egy olyan részlet, amit sokan figyelmen kívül hagynak, és sokszor problémákhoz vezethet a forgalmi vizsga során. Az autó műszaki lapja leírja az elvárt és az ajánlott értékeket, amitől a gumi nem térhet el. A terhelési index soha nem lehet alacsonyabb!
Legyünk óvatosak az ajánlatokkal
Ma nem szabad bízni a hármat fizet, négyet vihet típusú ajánlatokban, mivel sokszor ezeknek a gumiknak a gyártási éve elavult. Az abroncs szélén négy számadat található, ami a gyártási hetet és évet jelöli. Lehet, hogy az 5 éves abroncsot tökéletes körülmények között tárolták, azonban már elveszítette az élettartama felét. Téli gumiknál mindig törekedjünk a minőségre, ne pedig az árakra. Ha mindenképpen spórolni akarunk, akkor inkább a középkategória olcsóbb darabjait vegyük elő, de ne válasszunk használt abroncsot.
Mi történik az irányított abroncsokkal?
Az elsőkerék-meghajtással rendelkező autókban az irányított gumiabroncsok gyorsabban kopnak. Igaz, hogy ez a futófelület jó eredményeket szokott elérni a teszteken, azonban a fűrészfog minta kopni kezd, majd bosszantó zümmögést okoz menet közben, amit gyakran összekevernek a rossz állapotú csapággyal. Ha ilyen mechanikai eloszlással rendelkezik a jármű, akkor inkább válasszunk másik abroncsot.
Aszimmetrikus tél gumi
A futófelületnek két különböző területe van, az egyik rész irányít és kilöki magából a vizet, a másik pedig maximalizálja az oldalirányú tapadást. Elsőkerék-meghajtásnál hasonló problémákkal fogunk szembenézni, mint az előbb, ugyanis pont a tapadásért felelős mintázat fog először megkopni.
Klasszikus autókhoz
Akik imádják a klasszikus járműveket, hamar rájönnek, hogy egyik gumi sem illik hozzá igazán. Szerencsére vannak olyan gyártók, mint például a Michelin, akik speciális gumiabroncsok választékát kínálják a klasszikusok számára is. Tény, hogy az áruk magasabb, azonban segítenek megőrizni a jármű hitelességét, valamint a méretek is megegyeznek majd.
Végül jöhet a márka
Innentől kezdve nézelődhetünk a márkák között. Ha spórolni akarunk, akkor a felkapott nevek mellett nézelődhetünk az Uniroyal, a Sava, a Point-S vagy a Debica abroncsai között is.
Ez a cikk támogatott tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent a Magyarország TOP10 legolvasottabb hírportálja között szereplő Kékvillogó.hu portálon, akkor kattintson ide! Áraink tetszeni fognak, ráadásul még 1 millió olvasót is tudunk garantálni a pr-cikkek kiemelésének.