Mindennapi látványnak mondható, ahogy a munkagépek itt-ott tevékenykednek. De viszonylag kevesen gondolnak bele, hogy vajon miként kerültek oda, ahol a feladatok elvégzése vár rájuk? Amikor a legtöbb szerkezetről ránézésre elmondható, hogy vagy túlsúlyos, vagy túlméretezett, azaz a hagyományos közlekedésben nem vehetnek részt. Legfeljebb kisebb traktorokkal találkozni az utakon, de az igazán nehézsúlyú versenyzők nem a saját kerekeiken vagy lánctalpaikon gördülnek be a helyszínekre. De akkor hogyan? Az alábbiakban megkíséreljük megválaszolni ezt az izgalmas kérdést!
Szakértelem mindenekfelett!
A túlméretes szállítás egyik alappillére a hozzáértés. Ez igaz a felhasznált szállítóeszközökre, és természetesen érvényes a szakemberek tudására, rátermettségére. A hozzáértés ugyanakkor nem egyenlő az iskolapadban megszerezhető információkkal, ugyanis a tudásanyag önmagában kevés. De ha tapasztaltság, gyakorlottság társul hozzá, akkor máris adott minden a sikerhez, ami jelen esetben a speciális gépek A-ból B-be történő gondmentes szállítását jelenti. Itt jegyezzük meg, hogy az sem hátrány, ha mindennek az anyagi része kalkulálható, hiszen egy építkezés, felújítás, vagy bármilyen projekt végrehajtása során mindössze egyetlen tétel a szállítás kivitelezése, és akkor hol van még a többi részegység.
Milyen gép számít túl nagynak?
Minden olyan munkagép, kamion, nyerges vontató, nehézgép, ami súlyban, hosszúságban, szélességben vagy magasságban meghaladja a törvényileg megszabott határt. A munkagépek például nagyrészt ebbe a kategóriába sorolhatóak. Mind az útépítéseken használt típusok, mind a mezőgazdaságban hasító variációk. Nem egyszer ráadásként ezek a konstrukciók olyan alkatrészekkel rendelkeznek, vagy olyannyira specifikus a kialakításuk, ami a hagyományos közlekedésre alkalmatlanná teszi őket, mert balesetveszélyes helyzeteket idézhetnének elő, miközben természetesen a minimum sebességet sem lennének képesek tartani.
Az eredményes szállítás egyik záloga a tréler, ami mintegy alapként szolgál a mozgatáshoz. Természetesen a folyamat levezényléséhez elengedhetetlen a gyakorlat, a tapasztalat, hiszen ezek a gépek nem egyszer nem a mindennapokban gyakran látott szerkezetek, ráadásként a szállításuk, a mobilizálásuk specifikus terület, aminek a fennakadásoktól mentes, nem utolsó sorban gyors kivitelezése kizárólag kellő rátermettséggel és gyakorlottsággal valósítható meg.
A belföldi, valamint a külföldi jogszabályok ismerete elengedhetetlen, mert azok egyes pontokban eltérhetnek egymástól. Ha minden stimmel, akkor sem a munkagépszállítás, sem a nehézgépszállítás nem okozhat problémát.
Mi tartozik még bele a túlméretezett kategóriába?
Túl a nehéz- és munkagépeken, a minden szabványt meghaladó rakományok is ide sorolhatóak, amiknek a szállítása szintén egyedi körülményeket kíván. Aztán a listát gazdagítják a kamionok, félpótkocsik és tehergépkocsik is. Ugyanakkor a mobilházakat sem hagyhatjuk ki, ugyanis manapság a konténerházak aranykorukat élik, de a szállításuk komoly odafigyelést és technológiai hátteret követel. Ezen kívül pedig a hajók, dokkok, transzformátorok, konténerek és egyéb speciális áruk is a megszokottól, szabványostól eltérő bánásmódot igényelnek.
Végül ehhez a szakterülethez nem pusztán a szállítás tartozik, hanem a mentés is. Például kamionok, tehergépkocsik esetén ez sűrűn előforduló probléma, de a munkagépek is beadhatják a kulcsot, azaz ilyen szituációban is az a fajta szakértelem nyújthat segítő kezet, ami a gyakorlottságtól, tapasztalatoktól vált olyan megbízhatóvá, profivá és eredményessé, mint amilyen.
A szöveg karaktereinek száma : 3578
Szakértelem mindenekfelett!
A túlméretes szállítás egyik alappillére a hozzáértés. Ez igaz a felhasznált szállítóeszközökre, és természetesen érvényes a szakemberek tudására, rátermettségére. A hozzáértés ugyanakkor nem egyenlő az iskolapadban megszerezhető információkkal, ugyanis a tudásanyag önmagában kevés. De ha tapasztaltság, gyakorlottság társul hozzá, akkor máris adott minden a sikerhez, ami jelen esetben a speciális gépek A-ból B-be történő gondmentes szállítását jelenti. Itt jegyezzük meg, hogy az sem hátrány, ha mindennek az anyagi része kalkulálható, hiszen egy építkezés, felújítás, vagy bármilyen projekt végrehajtása során mindössze egyetlen tétel a szállítás kivitelezése, és akkor hol van még a többi részegység.
Milyen gép számít túl nagynak?
Minden olyan munkagép, kamion, nyerges vontató, nehézgép, ami súlyban, hosszúságban, szélességben vagy magasságban meghaladja a törvényileg megszabott határt. A munkagépek például nagyrészt ebbe a kategóriába sorolhatóak. Mind az útépítéseken használt típusok, mind a mezőgazdaságban hasító variációk. Nem egyszer ráadásként ezek a konstrukciók olyan alkatrészekkel rendelkeznek, vagy olyannyira specifikus a kialakításuk, ami a hagyományos közlekedésre alkalmatlanná teszi őket, mert balesetveszélyes helyzeteket idézhetnének elő, miközben természetesen a minimum sebességet sem lennének képesek tartani.
Az eredményes szállítás egyik záloga a tréler, ami mintegy alapként szolgál a mozgatáshoz. Természetesen a folyamat levezényléséhez elengedhetetlen a gyakorlat, a tapasztalat, hiszen ezek a gépek nem egyszer nem a mindennapokban gyakran látott szerkezetek, ráadásként a szállításuk, a mobilizálásuk specifikus terület, aminek a fennakadásoktól mentes, nem utolsó sorban gyors kivitelezése kizárólag kellő rátermettséggel és gyakorlottsággal valósítható meg.
A belföldi, valamint a külföldi jogszabályok ismerete elengedhetetlen, mert azok egyes pontokban eltérhetnek egymástól. Ha minden stimmel, akkor sem a munkagépszállítás, sem a nehézgépszállítás nem okozhat problémát.
Mi tartozik még bele a túlméretezett kategóriába?
Túl a nehéz- és munkagépeken, a minden szabványt meghaladó rakományok is ide sorolhatóak, amiknek a szállítása szintén egyedi körülményeket kíván. Aztán a listát gazdagítják a kamionok, félpótkocsik és tehergépkocsik is. Ugyanakkor a mobilházakat sem hagyhatjuk ki, ugyanis manapság a konténerházak aranykorukat élik, de a szállításuk komoly odafigyelést és technológiai hátteret követel. Ezen kívül pedig a hajók, dokkok, transzformátorok, konténerek és egyéb speciális áruk is a megszokottól, szabványostól eltérő bánásmódot igényelnek.
Végül ehhez a szakterülethez nem pusztán a szállítás tartozik, hanem a mentés is. Például kamionok, tehergépkocsik esetén ez sűrűn előforduló probléma, de a munkagépek is beadhatják a kulcsot, azaz ilyen szituációban is az a fajta szakértelem nyújthat segítő kezet, ami a gyakorlottságtól, tapasztalatoktól vált olyan megbízhatóvá, profivá és eredményessé, mint amilyen.