Néhányan úgy hiszik, hogy ha elkészül egy weboldal, akkor hátra lehet dőlni, hiszen onnantól már nincs túl sok teendő. Ez azonban téves gondolat, mutatjuk is, hogy milyen feladatokra lehet számítani!

Alkalmazkodás a forgalomhoz

A weboldal látogatottságát célszerű napi szinten monitorozni, akár több alkalommal is. Ennek részeként jó a honlap sebességét is megfigyelni. Amennyiben nő a forgalom, akkor többleterőforrásra lesz szükség.

A plusz erőforrást, legyen az tárhely, VPS vagy bérszerver, bármikor igényelhetjük egy kellően rugalmas szolgáltatótól, mint a RackForest. Nehéz ugyanis azt megjósolni egy honlap indulásakor, hogy néhány hónap, fél év vagy egy év elteltével mekkora lesz a látogattsága. Ha bérszerverrel rendelkezünk, akkor plusz memóriára vagy tárhelyre lehet szükség, esetleg SSD-re is válthatunk. Ezért fontos, hogy milyen szolgáltatót választunk, hiszen nem mindegy, hogy a technikusok milyen gyorsan dolgoznak. VPS esetén a bővítések azonnaliak.

Frissítések

Akár saját, akár bérszerveren vagy VPS-en működik az oldal, nem szabad megfeledkezni arról, hogy frissíteni kell a rajta futó operációs rendszert. Ennek elmulasztása komoly kockázatot jelent biztonsági szempontból, továbbá lemaradhatunk a hasznos újításokról. Ha nem akarunk mindezzel bajlódni, akkor érdemes rendszer- vagy szerverüzemeltetést igényelni egy szolgáltatótól.

A CMS-ek, mint a WordPress vagy a Drupal esetében mindig frissíteni kell magát a rendszert és a különféle bővítményeket is. Erre szintúgy biztonsági okokból van szükség, ráadásul ezeket a keretrendszereket előszeretettel támadják a hackerek, úgyhogy jó időben megelőzni a bajt. Csak olyan bővítmények legyenek az oldalunkon, amik feltétlenül szükségesek, hiszen minden plugin egy-egy újabb rést nyithat a pajzson.

Megfelelés a Google-nek és a Facebooknak

A keresőmotorok tekintetében a Google jelentős fölényben van, így azok, akik organikus forgalomra vágynak, kénytelenek valamelyest behódolni a keresőóriásnak. Mindez azt jelenti, hogy a SEO tekintetében naprakésznek kell lennie egy weboldal-tulajdonosnak, vagy meg kell bíznia egy szakembert azzal kapcsolatban, hogy keresőoptimalizációs szempontból megfeleljen az oldala a Google követelményeinek.

A weboldal kódjába érdemes elhelyezni mérőkódokat, amivel a látogatottságot és a látogatóink szokásait monitorozhatjuk. A Google Analytics és a Facebook által rendelkezésünkre bocsátott kódok kapcsán is lehetnek teendők.

Jogszabályok, fizetési módszerek

A webshopokra szigorú jogszabályok vonatkoznak, amik időről időre megváltozhatnak. A GDPR komoly feladatok elé állította a webáruház-tulajdonosokat. A jogszabályok módosulására muszáj reagálni, máskülönben súlyos bírságot kaphat az, aki ezekre fittyet hány.

A fizetési módszerekkel kapcsolatos trendeket azért érdemes nyomon követni, mert ha egy új, népszerű szolgáltató bukkan fel, akkor bevételt veszíthetünk, ha nem tudnak a látogatóink azzal a módszerrel fizetni.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.