Az egyik szerelvény véletlenül átment a piros lámpán, azonban szerencsére működésbe lépett az automatika és a központból is szóltak a vezetőknek, hogy azonnal álljanak meg.

Kis híján tömegszerencsétlenség történt

Mintegy 600 méterre állt meg egymástól két vonat Ikrény település közelében – hangzott el a Tv2 Tények című műsorában. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Közel álltak meg egymáshoz

Az eset még szombaton történt. Az állomáson pirosan világított a lámpa, ennek ellenére indult el a GYSEV egyik személyvonata, miközben vele szemben jött egy Intercity. A két vonat végül pár száz méterre állt meg egymástól.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Térképen a helyszín

Mindenki résen volt

A problémát azonnal észlelték a GYSEV forgalomirányító központjában és jelezték a mozdonyvezetőnek, hogy álljon meg, illetve a motorvonat fedélzeti vonat befolyásoló rendszere is működésbe lépett, így 90 méter után megállt a vonat.

Már a nyílt pályán volt

A Győrből Sopron felé haladó motorvonat vezetője a tilos jelzés ellenére elhagyta az állomást és már a nyílt pályán volt, mikor jeleztek neki, hogy azonnal álljon meg. Közben vele szemben jött a Győr felé közlekedő Intercity, amely még kilométerekre volt az állomástól.

Órákig állt a forgalom

Így mikor hívták a vezetőjét a veszély miatt még időben meg tudott állni, rengetegen voltak a vonatokon, az utasokat leszállították, pótlóbuszokkal vitték tovább, csak hét óra után állt vissza a közlekedés. Egy szakértő szerint nagyon fontos, hogy lehetőleg minél több állomáson legyen forgalomirányító, de a biztonsági berendezések is életmentők.

Többrétű biztonsági berendezések

„Ha ő nem reagált volna, akkor belépett volna várhatóan az automata vonatmegállító berendezés. Tehát ez a többrétű biztonság elengedhetetlen, enélkül csak nagyon alacsony sebességgel lehetne a vasúthálózaton közlekedni” – magyarázta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke, Dorner Lajos.

Tehervonatok már ütköztek

Nem minden esetben van ez így. Tavaly nyáron Biatorbágy és Herceghalom között egy tehervonat nekiütközött az előtte várakozó másik tehervonatnak valószínűleg emberi mulasztás miatt. Személyi sérülés akkor sem történt, azonban akár több mint 100 millió forint volt. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A csatorna összeállítását itt nézheted meg

(Kiemelt képünk illusztráció, MTI/Vasvári Tamás.)