A BKK frissítette a kéregetőkre vonatkozó protokollját, amelynek célja, hogy a járművezetői jelzésre minél előbb a helyszínre érkezzenek a szolgálatban lévő vagyonőrök.

Nincs nyugodt utazás

A fővárosi villamosokat ellepték a kéregetők, ezzel kapcsolatban kereste meg a Magyar Nemzet a Budapest Közlekedési Központot. A lap még tavasszal írt arról, hogy egy átlagos, húszperces utazás alatt akár három-négy kéregetővel is találkoznak az utasok.  A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Leküldhetik őket

A BKK akkor azt közölte: mélyen együttéreznek a rászorulókkal, ezért az ilyen helyzeteket igyekeznek emberséggel, de hatékonyan kezelni. Most ismét felkeresték a BKK-t, mint írták: a biztonságos és nyugodt utazási körülmények megteremtése érdekében jegyellenőreik munkaköri kötelessége, hogy minden esetben zárják ki az utazásból azokat, akik nem felelnek meg az utazási feltételeknek.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Kell a tettenérés

„Ugyanakkor a kéregetés nagyon nehezen ellenőrizhető, mert ha nem történik tettenérés, akkor nem derül fény erre a cselekményre. Ráadásul, ahogy a rendőrök és a közterület-felügyelők, úgy ellenőreink sem tudnak jelen lenni minden járaton, hogy intézkedjenek az említett esetekben” – írták.

Nekik kell szólni

Hozzátették: az utazási feltételeknek nem megfelelő utasok jelenlétét elsősorban a BKK Biztonsági Szolgálat egyenruháját viselő személy- és vagyonőröknek, valamint a járművön szolgálatot teljesítő jegyellenőröknek lehet jelezni.

Szólhatunk a vezetőnek is

Amennyiben a járművön nincs jelen közülük senki, az utasok szólhatnak a járművezetőnek, aki ezt jelzi a diszpécserközpontnak. Ők értesítik a BKK mobil biztonsági egységét, súlyosabb rendzavarás esetén a rendőrséget.

Őröket hív

„A BKK a közelmúltban frissítette az ilyen esetekre vonatkozó protokollját, amelynek célja, hogy a járművezetői jelzésre minél előbb a helyszínre érkezzenek a szolgálatban lévő vagyonőrök. Az említett vonalcsoportra kijelölt vagyonőri személyzet létszámát jelentősen növeltük, illetve hatékonyabbá tettük a vezénylésüket is.”

Nagy a figyelem a 4-6-oson

„Egyes napokon a teljes állomány a 4-es és 6-os villamosvonalon teljesít szolgálatot. Ezt a gyakorlatot kívánjuk folytatni, az eredményeket folyamatosan elemezzük” – sorolta a BKK. Megemlítették: a BKK idén júliusban fokozott ellenőrzés alá vonta a 4-es és 6-os villamosvonalat.

Nyomd meg a vészjelzőt

Korábban a BKK azt írta, hogy az ellenőrök mindent megtesznek a jogosulatlanul utazók kizárása érdekében, ám nem tudnak ott lenni a napi több tízezer járatinduláson, miközben belőlük csak néhány száz van. „Ha hajléktalannal találkozol, nyugodtan jelezd a villamosvezetőnek a jármű vészjelzőjén, köszönjük!”

Általánosított a bejegyzés

A BKK most azt írta, hogy ez a hozzászólás „alapvetően megengedhetetlen, hiszen összemossa a hajléktalan emberek helyzetét az utazási feltételeket megsértő utasokkal.” Szerintük ez nyilvánvalóan egy téves azonosítás, hiszen a megbotránkoztató viselkedésből, vagy az utazási feltételek megsértéséből nem következik, hogy valaki hajléktalan volna, ahogy fordítva sem igaz ez az általánosítás.

Azt állítják, kiemelten fontos a védelmük

„Hiszünk az egyenlő bánásmódban, ezért szolidaritást vállalunk nehéz sorsú embertársainkkal. A hajléktalan emberek védelmét kiemelten fontosnak tartjuk. Ezért is működünk együtt partnereinkkel például a téli krízisellátás időszakában is, hogy szükség esetén a hajléktalan emberek a lehető leghamarabb megfelelő ellátást kapjanak.”  A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció