Nemcsak a profin beállított és jól célzott hirdetésekre kell figyelmet fordítani, hanem az izgalmas, megragadó és rendszeres posztokra is. Mit, mikor és hogyan érdemes közzétenni? Cikkünkben megválaszoljuk a kérdést.

Mindenképpen időt kell szánni a megvalósításra, hogy valóban rendszeresen kerüljenek ki megfelelő posztok. Ezt ki lehet szervezni egy szakembernek, vagy ha a cégen belül készíti valaki, akkor érdemes kijelölni egy napot a héten, amikor a munkatárs csak a heti posztok elkészítésével foglalkozik.

Meg kell határozni egy buyer personát, vagyis ügyfélkaraktert

Első lépésként meg kell határozni egy buyer personát, vagyis ügyfélkaraktert, akinek készülnek majd a posztok. Az ügyfélkarakter meghatározása során kiderül, hogy milyen igényei, problémái és motivációi vannak a célközönségnek. Ha még erre sincs kapacitás a cégnél, érdemes elgondolkodni a marketing kiszervezés nyújtotta lehetőségen.

A vizualitásra is kiemelt figyelmet kell fordítani. Kerülni kell az érdektelen sablonokat és a rossz minőségű fotókat. Mindenképpen törekedni kell arra, hogy a posztok illeszkedjenek a cég arculatához, egységesek legyenek. Továbbá minden esetben kiváló minőséget képviselő képeket kell használni, a legjobb, ha azok saját készítésűek.

Miről szóljanak a posztok? 

Mindenképpen arról, ami érdekli a célközönséget. Nem elég a terméket és az árat kitenni, ehelyett inkább a tájékoztatásra, a termékelőnyök kiemelésére, a bizalomépítésre és az edukálásra kell figyelmet fordítani. Érdemes összegyűjteni azokat a kérdéseket, amelyek felmerülhetnek a vásárlók fejében, és ezeket a posztokban megválaszolni. Továbbá segítséget lehet nyújtani a termékválasztáshoz és a rendeléshez.

Mutatunk két példát, egy szolgáltatásra és egy termékre vonatkozóan. Például egy személyi edző posztolhat arról, hogy hogyan zajlik nála egy edzés. Tanácsokat adhat az egészséges táplálkozáshoz és az otthoni edzéshez. Ezen a területen az előtte-utána eredményekről készült fotók is jól teljesítenek. Egy másik példa a kozmetikumokat árusító webáruház, mely bátran posztolhat arról, hogy milyen termékeket lehet használni a különböző bőrtípusok esetén. Illetve információkat tehet közzé a kozmetikumok összetevőiről, és segíthet abban is, hogy hogyan lehet kiválasztani a megfelelő terméket.

Mire érdemes figyelni az időzítés során?

Erre nincs kőbe vésett szabály, hiszen a célközönségtől is függ, hogy mikor érdemes közzétenni a posztokat. Érdemes folyamatosan figyelni a statisztikákat, hiszen azok pontos képet mutatnak arról, hogy mikor a legaktívabbak a követők. Ezt kell figyelembe venni az időzítés során. 

Természetesen az is befolyásolja az ütemezés idejét, hogy milyen felületre kerülnek a posztok. Az említettek mellett a helyesírásra is kiemelt figyelmet kell fordítani a posztok írása közben, hiszen a hibáktól hemzsegő szövegek nem mutatnak jó képet az adott cégről. 

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon már 600 ezren olvassák.