Az e-mail marketing egy olyan digitális marketingstratégia, amelynek segítségével az üzletek, vállalkozások vagy szervezetek vásárlást triggerelő, sok esetben direkt ajánlatokat tartalmazó e-mail üzeneteket küldenek a potenciális vagy a már meglévő ügyfeleiknek. Mindezt teszik abból a célból, hogy promotálják, értékesítsék a termékeiket vagy szolgáltatásaikat.

Mindehhez saját, jól összeállított, célcsoportokra bontott adatbázist használnak, melynek segítségével aktív, direkt kapcsolatot ápolnak a meglévő és a jövőbeni ügyfelekkel.

Az e-mail marketing nem hírlevél

A SocialWings online marketing ügynökség által professzionálisan végzett e-mail marketing nem egyezik meg a sokak által ismert hírlevéllel. Vannak, akik annál tágabb fogalomként alkalmazzák, és minden e-mailben végzett marketingtevékenységet értenek alatta, mások szerint viszont a bevezetőben is említett közvetlenül értékesítést célzó, jellemzően ajánlatokat tartalmazó elektronikus leveleket értik alatta.

A hírlevél viszont kicsit olyan, mintha a vállalkozás saját, személyre szabott újságja lenne, rendszeres időközönként betekintést enged a vállalkozás életébe, tájékoztat a céget érintő fontos eseményekről. Nem is annyira az értékesítést, mint inkább a hosszú távú elköteleződést, a meglévő ügyfélkapcsolatok erősítését célozza.

Az e-mail marketing előnyei

Az e-mail marketing közvetlen kapcsolatot biztosít az ügyfelekkel. Lehetőséget nyújt arra, hogy az e-mailt küldő vállalkozás közvetlenül kommunikáljon a kliensekkel és személyre szabott üzenetekkel optimalizálja az értékesítési tevékenység hatékonyságát.

Lehetővé teszi célzott üzenetek elküldését azoknak az embereknek, akik már kifejezték érdeklődésüket a vállalkozás, illetve annak termékei, szolgáltatásai iránt. Ez növeli a konverziós arányokat és csökkenti a marketingköltségeket.

Az e-mail marketing általában olcsóbb, mint más hagyományos marketingcsatornák, mint például a hirdetések vagy a direkt postázás. Az eredményeit könnyen lehet mérni és elemezni. Lehetőség van az e-mailek megnyitási arányának, a kattintási aránynak, a visszavonulási aránynak stb. az elemzésére, és az eredmények alapján könnyen lehet finomhangolni a kampányokat.

Automatizálási lehetőségeket is kínál

Ez a fajta marketing automatizálási lehetőségeket is kínál. Például üdvözlő e-mailek, emlékeztetők vagy következő lépéseket tartalmazó e-mailek küldhetők automatikusan az ügyfeleknek anélkül, hogy folyamatosan kézzel kellene kezelni az összes kapcsolatot.

Összességében az e-mail marketing hatékony módja lehet a vállalati kapcsolattartásnak és a potenciális ügyfelekkel való kommunikációnak, valamint a hűség megerősítésének. Azonban fontos, hogy etikusan, az ügyfelek preferenciáinak tiszteletben tartásával végezzék, hogy ne zavarják őket, és hogy adataikat megfelelően kezeljék.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: socialwings.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.