A közösségi oldalakon az autótuninggal kapcsolatos cikkek kapcsán záporozni szoktak a kommentek. Nincs ez másként a témában érintett csoportokban sem.
Rengeteg eltérő véleményt lehet olvasni az egyes tuningműhelyek közösségi oldalain is annak kapcsán, hogy melyik cég a jobb választás, ha motoroptimalizációról van szó. Vannak, akik a chiptuning árak alapján ítélkeznek, és a lehető legolcsóbb megoldást keresik. Ez azonban nem feltétlenül jó hozzáállás, hiszen nincs garancia arra, hogy ahol a legolcsóbban dolgoznak, ott megfelelően képzett, kellő eszközparkkal rendelkező szakemberek dolgoznak.
Fontos szempontok, amit a kommentelők nem mindig vesznek figyelembe
Amikor mérési eredményekről van szó, akkor sokan hajlamosak pusztán a nyomaték és a lóerő végeredménye alapján ítéletet hirdetni. Lényeges kérdés azonban az is, hogy ne csak a maximális teljesítmény legyen kicsikarva egy adott autóból, hanem a beállítás legyen biztonságos és tartós is.
Tudni kell, hogy két autó hiába azonos típusú, hiába gyártották őket aznos évben, ugyanott, jelentős eltérések lehetnek az állapotaik között. Fontos, hogy a mérés körülményei is befolyásoló tényezőnek számítanak.
Azt sem árt tudni, hogy az egyes autók tulajdonosai milyen beállítást kértek. Tisztában kell lenni azzal is, hogy az autón volt-e korábban valamilyen átalakítás végezve. Ahogyan azt már korábban is említettük, kardinális kérdés az is, hogy a szoftveres módosítás mennyire bizonyul tartósnak.
Érdemes tájékozódni
Az ördög a részletekben rejlik, és ez kiemelten igaz a motoroptimalizációra. Nem elhanyagolható, hogy milyen áron lehet kihozni nagyobb teljesítményt egy kocsiból.
Mivel egy közlekedési eszközről van szó, amivel közúti forgalomban is részt szoktak venni, így nem lehet semmilyen beállítást a biztonság rovására elvégezni. Aki mégis így tesz, az veszélybe sodorhatja az adott gépjármű sofőrjét, annak utasait, sőt, a közlekedés többi résztvevőjét is.
Ez az oka annak, amiért az AET CHIPtuningnál nem a létező legnagyobb teljesítményt préselik ki az autókból, holott képesek lennének rá. Mindig ügyelnek arra, hogy a beállítás optimális legyen, és semmilyen biztonsági kockázatot ne vonjon maga után a szoftveres módosítás.
Sok múlik a mérésen
Lehetetlen megfelelő chiptuning beállítást végezni precíz mérések nélkül. Dyno fékpad segítségével erre van is lehetőség. Vannak azonban, akik fékpad használata helyett utcai mérésekkel dolgoznak, amivel az a gond, hogy számos tényező torzíthatja a mérést. Tudni kell az autó pontos adatait, de a levegő hőmérséklete és a légköri nyomás is módosíthatja az adatokat.
További probléma, hogy az utcai méréseket jellemzően alacsony sebességfokozatban végzik, mivel nem áll rendelkezésre elég hosszú út a méréshez. Harmadik fokozatban azonban egy autó nem kap elég terhelést, a mérés túl hamar lefut, és az eredmény is kérdéses lesz. Teljesítménymérő fékpadon viszont akár ötödik fokozatban is lehet mérni, így az eredmény is hitelesebb lesz.
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: ecotuning.hu
Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.