Egyre többet próbálkoznak be a csalók a gyanútlan áldozatoknál, ezúttal egy számlatulajdonos a Budapesti Rendőr-főkapitányság közleményében mondja el, hogyan próbálták meg ismeretlenek megszerezni az adatait.
Ügyintézőnek adta ki magát
„A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük” stb.) rögtön a lényegre tért: Azért hívom asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22.000 Ft-os utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett Ön a mai napon a kártyájával? A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Adategyeztetést kért, de az ügyfél érezte, hogy valami nem stimmel
Ezt követően azt kérte, egyeztessük az adataimat. Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni, írja a Police.
Hirdetés
Az állítólagos ügyintéző lecsapta a telefont
Ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetésünket. Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.”
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Hogyan előzheti meg a csalást?
Legyél mindig körültekintő a hasonló kapcsolatfelvételekkor! Ne vegyél komolyan semmilyen hívást, SMS-t, vagy közösségi oldalon keresztül érkezett üzenetet, illetve e-mailt, amelyben az internetbankos bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavas és/vagy PIN-kódod kérik.
Magyartalan e-mailek
Szintén gyanús, ha magyartalan szövegezésű, nehezen értelmezhető e-mailben kérik tőled ezeket, mivel az üzeneteket a külföldi elkövetők gyakran fordítóprogrammal szerkesztik.
Ha a bankkártyára hivatkozva hívnak fel
Ha bankjára hivatkozva hívnak fel, és adatokat kérnek, inkább hívd vissza a bank ismert ügyfélszolgálati telefonszámát!
Soha ne add ki az adataid!
Amennyiben a bank észlel bankkártyát érintő csalást, akkor az ügyféltől nem kell bekérnie részletes kártyaadatokat, hiszen a banki rendszerben azok rögzítve vannak. Soha ne addd ki adataid az ilyen típusú hívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre válaszolva, vagy linkekről elérhető internetes felületeken mert egy bank SOHA NEM kér ilyen módon bizalmas adatokat. Az azonosító adataid hiányában a csalók tehetetlenek, nem férnek hozzá a számlájához.
Ne telepíts ismeretlen eredetű programot!
Ismeretlen eredetű programot soha ne telepíts fel vagy tölts le a számítógépedre, illetve a telefonodra, bárki is javasolja azt.
Ellenőrizz!
Mielőtt bejelentkeznél az internetbankba, mindig ellenőrizd a böngésző címsávban a honlap pontos címét, majd kattints a böngésző címsorban megjelenő lakat ikonra, így láthatja, hogy valóban a bankod adta-e ki a honlapot. Amennyiben más jelenne meg, azonnal zárd be az oldalt!
Mit tegyél, ha már megadta az adatait a csalóknak?
Ha az adataid adathalász elkövetők birtokába kerültek, haladéktalanul jelezd az esetet a bank felé annak központi telefonszámán, e-mail címén, vagy személyesen bármelyik bankfiókban, illetve tegyél rendőrségi feljelentést! A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Police