A személyautó karbantartása, naprakész állapota kiemelt fontosságú minden tulajdonos számára. Több alkatrészre is oda kell figyelni a mindennapos használat során. Az egyik ilyen például a dobfék, ami ha kezd elhasználódni, annak egyértelmű jelei vannak. A cserét pedig nem érdemes halogatni.

Több tényező is befolyásolja, mikor jön el a dobfék cseréje

Szerencsére a profik mindenben segíteni tudnak: a Gumiflex szervizeiben a gumicsere mellett a dobfék és más alkatrészek karbantartása, javítása és cseréje is könnyedén megoldható. Az, hogy mégis mikor jár le a dobfék ideje, számtalan tényező képes befolyásolni. A pontos időpontot nehéz belőni. Segítségünkre lehet a gyári útmutató, hogy legkésőbb mikor kell elvégezni a műveletet. 

Természetesen a fék azok közé a berendezések közé tartozik, amelyet minden egyes alkalommal nagy terhelés ér. Talán az egyik legfontosabb rendszerről beszélünk. Ezért is van hatással a dobfék állapotára a vezetési stílus, a használat módja, valamint a mennyiség, hisz az sem mindegy, hogy naponta átlagosan 10-15 kilométert teszünk-e meg, vagy jóval nagyobb távolságokat kell teljesítenünk munkánk során.

Az éves karbantartásnak szerves részét képezi a dobfék és a teljes fékrendszer ellenőrzése, ezért is ajánlott az egészet szakemberre bízni. Itt ellenőrzik, hogy az egyes alkatrészek elérték-e már a gyártók által megjelölt kopási minimumot. Ezt az elemeken található kopófelület mutatja meg, ami ha túlságosan elvékonyodik, akkor mindenképpen eljött a csere ideje.

Ezt nem lehet a végtelenségig halogatni, mivel azzal a rendszer megfelelő működését kockáztatjuk. Ez a kényelem mellett a biztonság miatt a legfontosabb, nem érdemes a spórolás jegyében veszélynek kitenni az autót, a sofőrt és az utasokat, valamint a többi járművet az utakon.

Jelek, amelyek a dobfék elhasználódására utalnak

Ha ezek közül bármelyiket észleljük, tapasztaljuk, akkor jobb, ha tisztában vagyunk vele, hogy nem szabad tovább húzni a dobfék cseréjét, minél hamarabb meg kell látogatni egy szakszervizt, ahol elvégzik a műveletet. Ezek közé tartozik például, ha a műszerfalon világít a fékhibát jelző lámpa. Ha megállás, lassítás közben rángat a fék, az is a dobfék elhasználódását jelentheti.

Súlyosabb esetben az autó fékezés közben félrehúzhat, de az is gyanús lehet, ha a fékpedál a lenyomáskor túlságosan puha vagy kemény. A féktávon is érezhetjük az elhasználódást: ha nagyobb erőt kell kifejteni ugyanolyan hatás eléréséhez, szintén a cserét indokolja.

A rendszeres ellenőrzés az első lépés

Nem érdemes megvárni, mire a fékrendszer, a dobfék az elhasználódás jeleit kezdi el mutatni. Ajánlott rendszeresen meglátogatni a szakembereket, mivel így a legtöbb problémát megelőzhetjük, amivel elkerülhetjük a kellemetlenségeket, és a nagyobb kiadásokat is megakadályozhatjuk. A dobfék állapota kiemelt fontosságú, vezetés közben figyeljünk a jelekre, a cserét pedig nem érdemes halogatni.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: gumiflex.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.