Kiáramló gőztől égési sérülést szenvedett több utas egy motorvonaton Hodásznál.
Műszaki hiba
Azt írták: a motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt, és a tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott. Közölték, a sérülteket a kiérkező mentők ellátták – írta az MTI. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Rossz állapotban a járműpark
„Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” –így nyilatkozott a magyarországi vasúti közlekedés állapotáról Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár szerint, ha most nem indítják el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járművek, egyelőre viszont az is kérdéses számára, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV.
Kritikus problémák
Az egyik legégetőbb kérdés a MÁV járműflottája. Vitézy Dávid szerint hiába bővítette az elmúlt tíz évben a járműparkot a kormány uniós pénzekből elektromos meghajtású motorvonatokkal, két területen is kritikus problémák alakultak ki. A fővonali járműpark, az InterCity-k esetében komoly hiányosságokkal küzd, mind mozdonyok, mind pedig vasúti kocsik terén – jelentette ki Vitézy.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Romokban a járműpark
A korábbi közlekedési államtitkár elmondta: ő is tapasztalta már, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, IC-kocsik helyett légkondicionáló nélküli gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV. „Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” – mondta.
Öreg mozdonyok és motorvonatok
A másik súlyos hiányosságokkal küzdő terület a mellékvonali és a regionális közlekedés, ahol a BZ motorvonatok és az öreg Csörgők, Szergejek vontatta szerelvények közlekednek. Vitézy szerint érthető, hogy az uniós pénzek elakadásával és a költségvetési problémákkal küzdő kormány számára nem prioritás most a járműbeszerzés.
4-5 évet kell várni az új járművekre
Ugyanakkor a rendkívüli kereslet miatt 4-5 évet kell várni az új vasúti járművekre még akkor is, ha a szükséges források biztosítva vannak.
Nehéz lesz már az idei nyár is
„Ha tehát most nem indítjuk el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járműveink. Jelenleg viszont számomra még az is kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV távolsági járműflottája, nem, hogy a következő 3-4, vagy akár 5 évet” – nyilatkozta a korábbi közlekedési államtitkár a Növekedésnek.
Vasúti alagút a Duna alá
A kormány korábban kidolgozott egy 15-20 éves távlatú stratégiát, amely így járműbeszerzést, pályafelújítást, új vágányok és pályaszakaszok kiépítését és új állomások, megállóhelyek létrehozását is tartalmazza. Ebbe beletartozik egy Duna alá tervezett vasúti alagút is, és a Déli Körvasút ötlete is, ám az utóbbi megvalósítása voltaképpen áll, Vitézy szerint „vasútellenes csoportok”, a Fővárosi önkormányzat, és néhány budapesti lakóközösség miatt.
Zöld és klímabarát
„A vasút teljesen zöld és klímabarát közlekedési mód. Zöld alternatíva az autózással, a közúti árufuvarozással és a repüléssel szemben és olyan új kapcsolatokat nyithat meg az ország gazdasága szempontjából, amilyeneket eddig el sem tudtunk képzelni” – zárja az interjút Vitézy. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: illusztráció