December 11-től szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát. A MÁV közleményben arról ír, hogy a felújítás már 2025 év elején megindulhat, azonban Vitézy Dávid szerint a munkavégzés terve még nem szerepel sehol, a szakasz lezárása pedig egy „új mélypont”.

Szünetel a forgalom

Szerda hajnaltól szünetel a vonatforgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát – közölte a MÁV kedden az MTI-vel. A pályafelújítás várhatóan a jövő év elején kezdődik és fél évig tart majd, ez idő alatt pótlóbuszok szállítják az utasokat.  A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 341 ezernél is többen követnek minket.

Alámossa a víz a pályát 

A pályafelújítást Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon tervezik, az utasok közlekedését azonban ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal biztosítja Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. A közleményben az szerepel, hogy a „rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták, hogy a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, így a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát.

 

Felgyorsult a pályaromlás 

A vasúttársaság „ezért a soron következő felújítási időszak kiemelt beruházásaként tervezett a mélyszivárgó építésével, a biztonságos közlekedés érdekében pedig ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be az érintett szakaszon. Az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok ugyanakkor azt mutatták, hogy a pályaállapot romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető legrövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani.” Ez a lépés ugyanakkor együtt jár a vasúti forgalom kizárásával.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Jövőre indul a felújítás 

A pályaszakasz felújítása a jövő év legelején megindulhat. “Az érintett térségben élők közlekedését ez idő alatt is maradéktalanul biztosítja a MÁV-csoport az alábbiak szerint: a Veszprém—Ajka szakaszon autóbuszok közlekednek, míg az IC-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek” – írja a MÁV. 

Megszólalt Vitézy Dávid

A MÁV által kiadott közleményre Vitézy Dávid, fővárosi képviselő Facebook-bejegyzésben reagált. „Most a vidék jön!” elevenítette fel a frakcióvezető Lázár János, építési és közlekedési miniszter szavait, majd hozzátette, “nem sejtettük, hogy így érti. A szemünk előtt omlik össze a kivont források, elhalasztott nagyberuházások és a súlyos irányítási válság miatt a Dunántúl egyik fontos vasútvonala”.

Lépésben járnak a vonatok 

Vitézy Dávid szerint a vonalon szükséges munkák megvalósítását Lázár János utasítására állította le a MÁV, akik akkor költségcsökkentésre hivatkoztak. A közlekedési szakértő azt írja, hogy az érintett szakaszon hónapok óta 10 kilométer/órás sebességgel járnak a vonatok, “ami már önmagában is vérlázító”. 

“Új mélypont”

“2024 egész éve nem volt elég arra, hogy a vasút leromlott infrastruktúráját kijavítsák. Miközben a miniszter hetente bejelenti, hogy miként vinné sikerre azt a vasúttársaságot, ami már a működési feltételeit sem tudja biztosítani. A pálya lezárása egy jelentős beruházást vetít előre, azonban a munkavégzés terve egyelőre nem szerepel sehol. Az, hogy egy ismert problémákkal rendelkező pályát egyik napról a másikra le kell zárni, az egy „új mélypont”. Az elmúlt években Lázár János nevével fémjelzett „közlekedéspolitika teljes kudarcot vallott” – írja Vitézy Dávid.  A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 341 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: illusztráció