Az önvédelem témája nagyon gyakran kerül elő a világban, és bár Magyarország szerencsére kevésbé erőszakos, mint a világ nagyobb része, mindnyájan ismerjük a mondást: jobb félni, mint megijedni. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy félnünk kellene, akár egyedül is, éjszaka, hanem azt, hogy legyünk felkészülve a váratlanra is.

1. Lélekben készen kell állni

Enélkül nemigen lehet sikert elérni, bármiről is legyen szó: különösen az önvédelemről. Ez azzal is járhat, hogy edzésre járunk, de azzal kezdődik, hogy az agyunkban sokszor lejátsszuk, hogy is zajlik majd egy eset, amikor megtámadnak minket.

Az alábbi képen az emberi test érzékeny, sebezhető pontjait látjuk

A test érzékeny pontjai. Forrás: Pinterest

2. Memorizáljuk a támadó sebezhető pontjait

Bárki támadjon is meg minket, ezek lesznek a gyenge testrészei: térd, ágyék, mellkas, torok, orr és szemek. Lehet bármilyen magas és erős a támadó, ha sikerül megütnöd vagy az ádámcsutkáját vagy az ágyékát ököllel, lesz elég időd elszaladni. Ha komolyan vesszük az önvédelmet, ezeket a pontokat akkor is tudnunk kell, amikor álmunkból felkeltenek. Hiszen nem egy leülős vizsgára kell majd előszednünk ezt a tudást a memóriánkból!

Mielőtt rátérünk a pontos fogásokra, technikákra, az alábbi videón 1 perctől (ez van beállítva) több ötletet is kaphatunk:

3. Mit kell tenni, ha elölről fogtak le?

Ilyenkor a legfontosabb az, hogy helyhez tudjunk jutni a támadáshoz. Jó módszer például a kezünket előre feszíteni és ökölbe szorítani a medence előtt. Ekkor már van elég helyed, hogy homlokkal lefejeld a támadód, majd ágyékon térdeljük vagy rúgjuk.

4. És ha hátulról?

Hátul nincs szemünk: ezt sajnos a támadók is tudják, így elég gyakori a hátulról támadás és lefogás. Próbáld meg hátrafelé lefejelni a támadót: ha nem sikerül, akkor is valószínű, hogy az egyensúly megtartása érdekében előre fogja tenni a lábát. Amint ez megtörténik, ragadjuk meg a lábat, és kezdjük el előre húzni. Lehet óriás is a támadónk, ezután mindenképp el fog esni.

5. Mi a helyzet a támadással oldalról?

Az egyik leghatékonyabb és legveszélyesebb támadási forma a könyöklés. Az oldalról támadásnál a könyökünk épp „kézre áll”, tudjuk használni akár az ágyék, a has vagy a nyak irányába. Egy jól betalált könyöklés a legtöbb támadót ideiglenesen harcképtelenné teszi.

6. Falhoz szorításnál

Ez a támadási forma is gyakori: mindenképp eszünkbe kell, hogy jussanak a támadó sebezhető pontjai: igyekezzünk ezeket elérni. Állon ütni vagy fejelni, a mellkast célozni, az ágyékba térdelni. Ha a támadó mindkét keze fent van és nem tudunk a lábainkkal mozogni, nyitott tenyérrel hónaljon ütni a támadót nemcsak megzavarja, de esélyt ad további ellentámadásra vagy menekülésre is.

Végül pedig jöjjön egy rövid, látványos videó, szavak nélkül, ahol az előző fogásokból is többet láthatunk:

A kiemelt kép forrása: kcdefensecounsel.com