A nők elleni erőszak egy olyan komoly társadalmi probléma, amely napi szinten jelen van az életünkben. Teljesen egyedül az utcán sétálva, főként az éjszakai órákban egyáltalán nincsenek biztonságban, ezért összegyűjtöttünk 5 könnyű önvédelmi módszert, amit minden nőnek érdemes tudnia.

Kutatási adatok

Az Egyesült Államokban 2018-van végeztek egy részletes kutatást a témában, a felmérésben szereplő 1000 nő 81 százaléka számolt be arról, hogy tapasztalt már szexuális zaklatást, erőszakot vagy mindkettőt az életében – írja a healthline. A leggyakoribb forma a verbális zaklatás, de 51 százalékuk beszámolt nem kívánatos érintésről és tapintásról, 27 százalékuk pedig túlélte magát a szexuális zaklatást is. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Nők, akik részt vettek önvédelmi órákon

Az Oregoni Egyetem tanulmányából kiderül, hogy az önvédelmi órákon részt vevő nők jobb biztonsági stratégiákat vezettek be az életükbe. Jobban felkészültek az idegenek kezelésére és egy esetleges támadásra, bántalmazásra. Továbbá pozitívabban gondolkoznak a testükről és nőtt az önbizalmuk is.

Fókuszálás a sérülékeny területekre

Az egyik legfontosabb szempont, hogy a támadó sebezhető pontjaira kell koncentrálni: szemre, orra, torokra, ágyékra. Ezzel szemben érdemes elkerülni a mellkast és a térdet, a mellkas támadása általában hatástalan, a térd gyengítésére pedig olyan speciális rúgásra van szükség, amely túl kockázatos lenne egy átlagember számára. Nézzünk 5 könnyű önvédelmi módszert, amit minden nőnek érdemes ismernie.

1. Ágyékrúgás

Ha a támadó szemből érkezik, akkor ez az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módszer, amellyel egyből meg lehet bénítani a támadót és lehetővé teszi az elmenekülést is. Fontos a stabilizáció, majd a domináns láb elemelése a földről, a csípőt előre kell kissé hajlítani, a térddel pedig előkészíteni az erőteljes rúgómozdulatot. Ha túl közel van a támadó, akkor érdemes a térdet az ágyék felé nyomni.

Így kell profin tökön rúgni valakit

2. Könyökcsapás

Ezt akkor érdemes használni, ha túl közel kerül már a támadó és nincs elegendő hely egy erős ütés vagy rúgás kifejtéséhez, ilyen helyzetben nagyon jól jön a könyök. A stabilitás itt is nagyon fontos, erősen bele kell állni lábbal az ütésbe, majd behajlítani a kart és könyökkel egy kemény ütést mérni a támadó nyakába, állkapcsába, vagy halántékába, ezek mind hatékony célpontok.

Csapj oda keményen a támadónak!

3. Kalapácsütés

Egy autó, vagy lakáskulcs nagy segítségre lehet ilyen kritikus helyzetekben, és többféle technikát is lehet alkalmazni a kulccsal. A legjobb, ha erősen ökölbe szorítjuk, mintha egy kalapácsot fognánk és így távol tartjuk magunktól a támadót.

Vágd fejbe egy kulccsal

4. Menekülés csapdába esett kézzel

Az eddigiekhez képest ez már egy összetettebb módszer, de arra is fel kell készülni, ha a támadó hátulról érkezik és lefogja a kezünket. Ebben az esetben előszőr is meg kell akadályozni, hogy a támadó kezei a fej, vagy nyak felé emelkedjenek. Fontosak az agresszív ellentámadások a csípővel, a térdekkel és a könyökkel, a kar pedig maradjon szorosan a mellkasnál.

Így kerülj ki a támadó szorításából

5. Menekülés a fejzár elől

Itt az első cél a fulladás elkerülése, ezért amennyire csak tudunk forduljunk a támadó felé. A távolabbi kézzel meg kell próbálni kisebb ütéseket mérni a támadó ágyéka felé, majd ha már elég hely van rá, akkor kiszabadítani a fejünket.

Üsd tökön, ha a fejedet szorítja

Fontos az elővigyázatosság

Az elővigyázatosság az odafigyelésen alapul, fontos a körültekintés és a különböző szituációk felmérése. Ez a legjobb védekezés a baj elkerülésére, ha viszont már megtörtént a baj, akkor fontos a higgadtság és ezeknek az egyszerű önvédelmi módszereknek az észben tartása. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció