Öt vasútvonal mentén, összesen tizenegy állomáson készítik elő a polgári-katonai használathoz szükséges logisztikai feltételek megteremtését a kormány.  A beruházás kivitelezési szakaszában a tervek szerint két kilométernyi új felsővezeték-hálózat mellett, 21 kilométer vágányhálózat is épülne.

2 milliárdos fejlesztés 

Közel 2 milliárd forintból a Vasútvillamosító Kft. végezheti el a nyugat-magyarországi TEN-T (transzeurópai közlekedési hálózat)  vasútállomások esetében a polgári és katonai célú logisztikai átalakításokhoz szükséges előkészítő feladatokat. Az erről szóló hirdetmény a napokban jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Ennek része a megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés, környezeti hatástanulmány, építési engedélyezési tervek elkészítése, a szükséges engedélyek beszerzése és opciós feladatként a kiviteli tervek elkészítése is. A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 342 ezernél is többen követnek minket.

Katonai szállításokra készülnek 

A MÁV Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen, társkedvezményezettként valósítja meg azt a fejlesztési projektet. A fejlesztés célja, hogy az ország nyugati és délnyugati térségében található vasútállomások olyan műszaki és logisztikai feltételekkel rendelkezzenek, amelyek lehetővé teszik a polgári és katonai szállítási igények együttes kiszolgálását.

11 állomást fejlesztenének 

Tizenegy nemzetközileg is fontos állomást fejlesztenének A program ezzel nemcsak a nemzeti közlekedési hálózat biztonságát és ellenállóképességét növeli, hanem hozzájárul Magyarország aktív részvételéhez az európai védelmi mobilitási hálózatban. A projekt a TEN-T törzshálózat 11 dunántúli vasútállomására terjed ki, köztük Almásfüzitő, Komárom, Nagyszentjános, Hegyeshalom, Várpalota, Hajmáskér állomásaira, valamint olyan megállókra, amelyek mind kulcsszerepet játszanak a hazai és nemzetközi vasúti áruszállításban.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

21 kilométer sínt építenének 

A tervezési projekt összesen 113 vágányhálózati kitérő cseréjét, – amelyek mindegyikét be kell kötni a biztosítóberendezésbe -, továbbá több mint huszonegyezer folyóméter vágányépítés és két kilométer felsővezeték-hálózat kiépítésének előkészítését tartalmazza. A MÁV Zrt. a projektet három önálló részajánlati csomagra bontotta, lehetőséget biztosítva a szakaszonkénti szerződéskötésre.

Három ütemben zajlik a fejlesztés 

Az első rész az 1-es vonalhoz kapcsolódó állomásokat –Hegyeshalmot, Nagyszentjánost, Komáromot és Almásfüzitőt –, a második a 20-as vonalhoz tartozó Bobát, Hajmáskért és Várpalotát, míg a harmadik a dél-dunántúli, 30-as, 40-es és 41-es vonalak mentén fekvő Murakeresztúrt, Dombóvárt, Sárbogárdot és Kiskorpádot foglalja magában – írja a Magyar Építők. A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 342 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: Magyar Építők