Többfelé nehezíti a közlekedést a csapadékosra fordult időjárás. Az Útinform szombat délután a honlapján azt írta: országszerte záporoktól, zivataroktól vizesek, nedvesek az utak, sokfelé vízátfolyások is akadályozzák vagy lassítják a forgalmat.

Heves esőzés

A gyorsforgalmú utak közül erős a forgalom az M1-es autópálya szinte teljes szakaszán és az M3-ason Gödöllő térségében. Hasonló a helyzet az M5-ös autópályán, Ócsa és Újhartyán között. Az érintett útszakaszokon mindkét irányban lassulás tapasztalható, időnként megtorpan a kocsisor, főleg heves esőzés és hirtelen lezúduló zivatarok idején – közölték. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Sárfelhordás

A hegyvidéki utakon sárfelhordásra is számítani kell – figyelmeztetett a közútkezelő. Az Útinform honlapján azt kérik: az autósok fokozottan figyeljenek a követési távolság betartására is. A katasztrófavédelem honlapja szerint több baleset is történt az utakon.

HOPPÁ! A Kékvillogó.hu Magyarország legolvasottabb hírportáljai között szerepel, sok százezren olvassák! A forgalmas napokon olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Blikk, az RTL KLUB vagy a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

AZ OMSZ veszélyjelzése

Az Országos Meteorológiai Szolgálat szombat délutáni veszélyjelzésében azt írta: továbbra is több hullámban várhatók zivatarok az országban. A zivatarokat legfőképp felhőszakadás (egyes helyeken akár több mint 50 milliméternyi csapadék) kísérheti, de lokálisan jégeső (jellemzően 1-3 centiméter átmérőjű jégdarabokkal), továbbá viharos széllökések is kísérhetik.

Zivatarveszély több megyében

Zivatarveszély miatt az egész országban elsőfokú figyelmeztetés van érvényben. A felhőszakadás veszélye miatt is figyelmeztetést adtak ki az ország nagy részére, köztük a fővárosra, Pest, Baranya, Bács-Kiskun, Békés, Csongrád-Csanád, Fejér, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Komárom-Esztergom, Nógrád, Somogy és Tolna megyére másodfokút.

Főleg a Dunántúlon

Veszélyjelzésükben azt írták: vasárnap főleg a Dunántúlon már inkább a folyamatos eső lesz a jellemző. Arrafelé a tartós esőzés nyomán 24 óra alatt jelentős mennyiségű csapadék is lehullhat, kisebb körzetekben akár 80-100 milliméternyi csapadék sem zárható ki.

Vitézy Dávid elnézést kért a MÁV nevében

“Tegnap este a viharos szél a vágányokra döntött egy fát, ami leszakította a felsővezetéket a Velencei-tónál. Nem szerencsés, hogy ilyen előfordul, de nem is kerülhető el teljesen.” – kezdi posztját Vitézy Dávid, majd így fogalmaz:

Bosszankodás

“Ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni, az sosem lesz fájdalommentes, mindig lesz bizonytalanság, várakozás, bosszankodás. De egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kell lennünk arra, hogy megszervezzük az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar. Ezek közül sajnos tegnap egyik sem sikerült. Ezúton is elnézést kérek mindenkitől, akit a tegnapi és a helyreállítás miatt még a mai napra is áthúzódó zavar következményei érintettek.”

Kapcsolódó:

Letarolta az országot a vihar: fák dőltek ki, felsővezetékek szakadtak le – Aki most vonatra ül, semmi jóra ne számítson

Nem először fordul elő

“Nem ez az első ilyen eset a MÁV életében, ezzel természetesen tisztában vagyok. Pafféri Zoltánnal, a MÁV júniusban kinevezett új elnök-vezérigazgatójával már a nyár első néhány jelentősebb vasúti forgalmi zavarának tapasztalatai nyomán elkezdtük a zavarkezelési folyamatok teljes átvilágítását. A Kormány döntése alapján 2023-tól a Technológiai és Ipari Minisztérium létrehozza az országos közlekedésszervezőt, melynek egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése országosan.”

Alapjaiban kell újjáépíteni

“Azt látjuk és a tegnapi nap is sajnos ezt bizonyította: alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére. Nyilván egyedi emberi hibák is előfordulnak, de a probléma annyira rendszerszintű, hogy az okokat nem itt kell keresni. A teljes folyamatszabályozást, a felelősségi köröket, a működési logikát kell újratervezni és hozzáigazítani a 21. század technológiai lehetőségeihez és utaselvárásaihoz. Sok lépés történt az elmúlt években (például a MÁVINFORM Facebook-oldal létrejötte), de messze nem elégséges.”

Bőben van teendő

“Az elmúlt évtized beruházásai, fejlesztései és az új motorvonatok hatására a budapesti elővárosban, a Balaton felé és több fővonalon is végre növekedésnek indult az utasszám, és bár bőven van még teendőnk, jól látszik, hogy van igény a színvonalas vasúti közlekedésre. Viszont tudjuk jól, hogy néhány ilyen élmény, mint a tegnap esti, könnyen hosszú időre elveheti a kedvét az utasoknak. A cél ezért világos: ha ki is dől a fa vagy bármi más miatt leáll a vasúti közlekedés, azonnal történjenek meg a szükséges intézkedések” – írja a posztban, ami teljes egészében IDE kattintva érhető el. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: Pexels