Ha valamikor jól jön a sok vásárló, hát akkor az most van. A világban alakuló feltételek nem mindig kedveznek annak, hogy egy vállalkozás talpon maradjon, de ez közel sem jelenti azt, hogy idejekorán fel kellene adni, vagy hogy egyáltalán fel kellene adni.

Ha szervezetten és tudatosan intézed a vállalkozásod ügyeit, akkor az ügyfélszerzés sem fog olyan nehezedre esni, sőt! Ehhez azonban ismerned kell a marketingtölcsér fogalmát!

De mi is az a marketing tölcsér?

Ha még nincs ilyened, akkor érdemes a Klikkmarketing eseti konzultációján átbeszélni a marketing tölcsér használatának előnyeit. 

Mi is az a marketing tölcsér? 

Gyakorlatilag nem más, mint a marketingrendszered szépen felépítve és sorba rendezve, amely azt hivatott elérni, hogy a rengeteg potenciális vevőből minél többnek a figyelmét megragadd, abból egész sokan legyenek kiváncsiak rád, majd egy jelentős hányaduk a vásárlóddá is váljon.

Ha te nem vezeted végig a célközönségedet a konverzió felé vezető úton, majd megteszi helyetted más – de abból te nem fogsz megélni. Így aztán legfőbb ideje, hogy megalkosd a saját tölcséredet! Mutatjuk, hogyan!

Szippantsd be a vevőket!

A marketing tölcsért klasszikus tölcsér alakként képzeld el!

A bejáratnál, ahol a legszélesebb a tölcsér, ott áll a célközönséged, akiknek igyekszel minél több ingyenesen elérhető információt adni arról, mit is csinálsz te tulajdonképpen. Ezt teheted videókkal, podcastekkel, blogbejegyzésekkel, e-bookokkal. Itt még elsődlegesen az információadás és a megoldási javaslat legyen a cél, ne próbálj direktben eladni!

A tölcsérbe azok fognak belesétálni, akiknek tetszik, amit eddig láttak belőled. Ők ezt valamilyen formában jelzik is feléd: feliratkozással, az oldalaid bekövetésével. Őket már célozhatod hírlevéllel, fizetett hirdetéssel, tanulmányokkal, no meg persze ajánlatokkal és kedvezményekkel. Itt már abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy visszautalhatsz kapcsolatotok kezdetére, így mélyítheted a kötődést.

Ha pedig még mindig elnyered a leaded tetszését, akkor bizony végig fog sétálni a tölcsér formálta alagúton, amelynek a végén te magad várod, vagyis inkább a próbaterméked, a demo verzió, egy nagyon erős ajánlatod, a terméked összehasonlítása vagy épp hiteles ügyfélvélemények egész sora. Itt azért már lehet kicsit direktebben kommunikálni, de még azért itt se légy soha erőszakos, mert ne feledd, a tölcsérnek két kijárata van!

Nem vagy egyedül!

Tökéletesen megértjük, hogy most zsong a fejed a sok információtól, és azt sem tudod, hogy hova kapj: blog, közösségi platformok, videók, hírlevél? Mielőtt azonban elvesznél az online marketing útvesztőjében, tudd, hogy nem kell mindent neked tudnod, nem kell mindent neked csinálnod. Az online marketing minden szegmense komplex terület, így főleg az első időkben, amíg ki nem alakítod a marketing tölcséredet, mindenképpen érdemes az olyan marketingszakértők segítségét kérni, mint amilyen a Klikkmarketing csapata is.

A vevőkből élsz, ne vedd félvállról a vevőszerzés folyamatát sem!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.