Az elmúlt években újra a sneakerek vették át az uralmat az utcai viseletben. A klasszikus kosárcipők mellett különleges kialakítások, kollaborációk lepték el a piacot. Az őrület azonban nem most kezdődött, sőt, évtizedeket kell visszautazni az időben ahhoz, hogy az első igazi, vérbeli sneaker története elkezdődjön.

Egy klasszikus sneaker története

Természetesen mindenkinek megvan a kedvence, de vannak olyan szériák, amelyek már hosszú évtizedek óta meghatározóak tudtak maradni. A Focicipőbolt utcai cipő választékában többféle kialakítással találkozhatunk és az örök klasszikusokból is be tudunk szerezni egy párat. A sneakerek ellepték Magyarországon is az utcákat, a fiatal generációk mellett a felnőtteket, sportolókat és üzletembereket is gyakran láthatjuk ilyen lábbeliben az utcán. Nem véletlen a nagy népszerűség: kényelmesek, látványosak, magas minőséget képviselnek. Valódi státuszszimbólummá váltak az elmúlt években, sokaknak lapul otthon a szekrényben (legalább) egy pár belőle.

Minél régebbi, annál értékesebb? Vannak klasszikusnak mondható darabok, amelyekre minden sneakerimádó vágyakozik. Kétségtelenül ezek közé tartozik a Nike Air Force 1, aminek a története a ‘80-as években kezdődött. A Nike ekkor dobta a piacra az első, légpárnás technológiával készített sportcipőjét. A kosárlabdapályák mellett az utcákat is viszonylag rövid időn belül meghódította. Könnyed, légies mozgást tett lehetővé úgy, hogy a lábat is stabilan tartotta. Ezzel nagymértékben csökkentette a terhelést. A fehér Air Force 1 a hip-hop kultúrában hatalmas sikereket ért el.

A ‘80-as évek végén, a ‘90-es elején New Yorkban a fehér bőrdzseki és a fehér Nike Air Force 1 kombinációja a divattörténelem részévé vált. Természetesen ez még önmagában nem volt elegendő ahhoz, hogy a Nike Air Force 1 2024-ben is ugyanolyan népszerű legyen, mint közel 30 évvel ezelőtt. 

A kreatív marketing ereje

A Nike hatalmasat dobott tervezésben és innovációban, de a marketing volt az, ahol a legkiemelkedőbb teljesítményt tették le az asztalra. Folyamatosan futottak a kampányok, a mai napig megállás nélkül jelennek meg a limitált kollekciók. A reklámok, hirdetések sokkal inkább a termékkel járó életérzésre helyezték a hangsúlyt. Napjainkban a social media szerepe az, ami újabb lendületet adott a különböző sneakerszériáknak, így az Air Force 1-nak is. A márka ügyesen használja ki a lehetőségeket a digitális platformokon. Például az Air Force tulajdonosok milliói osztanak meg tartalmakat a cipőikről, ami szintén hozzájárul a népszerűsítéshez.

Folyamatos megújulásra van szükség

A Nike ezt a módszert más sorozatcipőinél is alkalmazza. Az utcai cipők mellett a futball- és kosárpályán is hasonló tendenciával találkozhatunk. Vannak szériák, amelyek egyszerűen sosem mennek ki a divatból. Mindig érkezik egy új kiegészítő, egy új színvilág vagy egy meglepő együttműködés.


Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a focicipobolt.hu oldalt működtető cég.