Amint erről beszámoltunk, halálos munkahelyi balaset történt az M3-ason. Meghalt egy munkás az autópálya felújítása közben. A férfi halálát a takarítógép alatti légrugó okozta. A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit. A szakértő szerint az ilyen fajta munkagépek javítása nagyon veszélyes.
Elromlott a munkagép
Saját munkagépe nyomott agyon egy 23 éves férfit az M3-as autópályán. Az RTL Híradó információi szerint a sofőr egy seprűs munkagépet vezetett, ami elromlott. A fiatalember ekkor kiszállt a lezárt, felújítás alatt álló szakaszon, Füzesabony és Mezőkövesd között. A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 341 ezernél is többen követnek minket.
A takarítógép alá feküdt
A 23 éves férfi a takarítógép alá feküdt, amikor egy légrugó elengedhetett és a teherautó agyonnyomta a fiatalt. Esélye sem volt a túlélésre, a helyszínen meghalt.
Hirdetés
Veszélyes javítás
Az RTL Híradó által megkérdezett vezetéstechnikai szakértő azt mondja: a teherautókon minden kiegészítő berendezést levegővel mozgatnak. „Ha bármilyen javítást végzünk a jármű alatt, akkor nagyon fontos arra figyelni, hogy megfelelő levegőmennyiség legyen a légtartályokban, hogy a légrugók fel legyenek fújva, illetve, ha alá megyünk, mindenféleképpen alá kell támasztani a járművet” – fogalmazott Tóth Dezső, aki szerint ez azért fontos, mert a gyors levegővesztés miatt leereszti magát a jármű.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nyomoz a rendőrség
Hogy a munkagép javításához kért-e segítséget a sofőr, nem tudni. A rendőrség közigazgatási eljárást indított, a kormányhivatal pedig vizsgálja, hogy történt-e munkavédelmi szabályszegés, mulasztás a tragikus balesettel összefüggésben.
Tavalyi adatok
A tavalyi évben mérséklődött a munkabalesetek száma, a három munkanapon túl gyógyuló és a súlyos csonkulásos kimenetelű munkahelyi balesetek számában szintén csökkenés volt tapasztalható. A halálos munkabalesetek száma 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva 13-mal emelkedett, amelyeket leggyakrabban munkavállalói szabályszegés okozott, a második leggyakoribb ok a munkáltatói mulasztás volt.
Munkahelyi balesetek
A Nemzetgazdasági Minisztérium Munkavédelmi Irányítási Főosztályának jelentése szerint a munkabalesetek száma az utóbbi öt évben 20,2-21,6 ezer között alakult, 2024-ben 20 ezer 240 volt, négyszázzal kevesebb az előző évinél, az utóbbi évek legkisebb értéke. A halálos munkabalesetek száma az utóbbi öt évben tavaly volt a legkedvesebb, 62, és 2021-ben a legtöbb, 84. Korosztály szerint a 45-54 és 55-65 év közöttiek vesztették életüket, 23-an, illetve 24-en. Halálos munkabalesetek leggyakrabban a kkv-knál történnek, számuk különösen az építőiparban, a szállításban, a feldolgozóiparban és a mezőgazdaságban magas, az összes munkabaleset arányában pedig az építőipar és a mezőgazdaság a legveszélyesebb, de a nyomozás, biztonsági tevékenység munkakörben 112 balesetből 3 volt halálos kimenetelű. A halálosokon kívül is történtek súlyos, illetve csonkulásos kimenetelű munkabalesetek, ezek száma 86 volt, közel kétszázan kisebb csonkulásos balesetet szenvedtek. A Kékvillogó legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 341 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: takarítógép az M3-as autópályán- Forrás: Agria TV