A 90 éves asszony nem figyelt eléggé és úgy akart a gazdagréti Penny Markethez befordulni, hogy pont akkor kanyarodott, amikor érkezett egy másik autó. Nagy karambol lett a vége, az idős asszonyt ki kellett emelni a Toyotából. Hány éves korig szabadna volánhoz ülni? A magyar statisztikai adatok szerint a fiatalabb korosztály több balesetet okoz, mint az idősek, ennek ellenére nagy a vita arról, hogy be kellene-e tiltani bizonyos életkor felett a vezetést.

Nem adott elsőbbséget a 90 éves asszony

Hétfő reggel egy 90 éves asszony Gazdagréten a Toyota Yarisával a Rétköz utcán haladt a Gazdagréti út felé. A kereszteződéshez érve vélhetően át akart hajtani a Penny Markethez, ám eközben nem adott elsőbbséget egy a Gazdagréti úton lefelé tartó Ford Fiestanak. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

A Penny zászlórúdjánál ált meg a Toyota

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Megpördült az autó

A Ford olyan erővel csapódott a Toyota bal oldalába, hogy a kisautó megpördült, és a járdán keresztül vágva háttal a bevásárlóközpont előtti dombra sodródott, épphogy nem döntötte ki a Penny zászlótartó rúdjait. 

Megsérült a 90 éves nő

A Ford is megpördült és a felfelé tartó oldalon állt meg, menetirány szerint. A balesetet okozó idős asszony bár használta a biztonsági övét, a komoly ütközés hatására megsérült. 

Csúnyán összetört a Ford is

Kiemelték az asszonyt az autóból

Nem megerősített információink szerint a helyszínre riasztott fővárosi hivatásos tűzoltók a mentőkkel közösen, a jobb első ülés hátradöntése után a jobb hátsó ajtón keresztül emelték ki őt, majd kórházba szállították. A Ford vezetője nem sérült meg, illetve szerencsére a járdán sem tartózkodott senki, amikor a Toyota oda sodródott. A tűzoltók áramtalanították az összetört autókat, majd a Fordot letolták az úttestről.

Durván behorpadt a Toyota oldala

Egészségügyi alkalmasság

Magyarországon a jelenleg érvényes szabályok szerint 50 éves kor alatt tízévente kell egészségügyi alkalmassági vizsgálatra menni annak, aki továbbra is vezetni szeretné autóját, motorját. 50 év 60 év között ez már a felére, 5 évre csökken, majd 60 és 70 év között ez háromévenkénti gyakorisággal kötelező. 70 éves kor felett kétévente kell a vizsgálatot megismételni.

Több balesetet okoznak a fiatalok

2015-ben a KSH közzétette, hogy Magyarországon a közúti balesetek 14.9 százalékáért a 25 évnél fiatalabb, tehát a még rutintalan autósok a felelősek. A 26-45 éves, illetve a 46-64 éves korosztály is sokkal több balesetet okoz (21,8% és 26,8%), mint a 65 évnél idősebbek, akik az összes baleset közül valamivel több mint minden tizedikért (11,2 százalék) felelősek.

Biztonságosabban vezetnek

Az idős korosztályban mind az ittas vezetés mind a gyorshajtás elenyésző, tehát az idősebbek felelősséggel és odafigyelve ülnek volán mögé, a vezetést nem önmegvalósítási terepnek, hanem egy úticél minél biztonságosabb és kényelmesebb elérési lehetőségének látják, ennek ellenére sokan azt szeretnék, ha legkésőbb 85 év felett betiltanák az autóvezetést. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Fotók: Pásztói Zsolt