Rongálás vétsége miatt, ismeretlen tettes ellen nyomozást rendelt el a Budapesti Rendőr-főkapitányság a Lánchíd megrongált lámpáinak ügyében.
Nincs közvilágítás a híd egy részén
Ahogy írtunk róla, a Lánchíd négy lámpáját megrongálták: van, ahol a műemléken található lámpabúrát betörték, máshol a fele, vagy éppen a teljes üveg hiányzik. A híd déli gyalogosoldalán található négy lámpatestben okozott kár meghaladja a kétmillió forintot, valamint „az anyagi káron felül a közvilágítás hiánya miatt fokozott balesetveszélyt is jelentenek a hiányzó lámpatestek”. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Két hetük van
A Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. mindent elkövet azért, hogy a szeptember 16-i Lánchíd fesztiválra helyreállítsák a megrongált lámpákat – olvasható a portálon.
Több mint 100 éves a híd szerkezete
A Lánchíd szerkezete már bő egy évszázada készült, azóta az időjárás és az idő vasfoga is megtette a hatását. 2021 februárjában született meg az egyezség a híd felújításáról. A munkálatokat az A-Híd vállalta nettó 18,8 milliárd forintért.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Már 2021 márciusában lezárták a Lánchidat
A híd és környéke a lezárástól kezdve fokozatosan vált építési területté. A gyalogos aluljárók is lezárásra kerültek. A környéket fém- és lőszermentesíteni kellett, a Clark Ádám teret pedig átépítették.
Ez történt a felújítás kezdetén
A munkálatok elején lebontotásra került a híd vasbeton pályaszerkezete, helyére új acélpályalemezek kerültek. A kőoroszlánokat elszállították. A 2021-es esztendő végén kezdtek feltűnni a felújítást követően meghatározónak számító elemek a hídon. Ekkor kapta meg a végleges, kékesszürke színét. Az oroszlánok némi restaurálást követően kerültek vissza.
Főbb érdekességek a híd felújítása kapcsán
A híd láncain valamint függesztőelemein 23 ezer négyzetméternyi korrózióvédelemre került sor. Az új, 94 darab acélpályalemez átlagosan 12 hosszú, többségük egyenként 6 tonnás. Az oroszlánok egyenként 12,6 tonnát nyomnak.
Ezeket kellett elvégezni a Lánchíd felújítása során
A hídfők között 2400 négyzetméter leaszfaltozására került sor. A hídnak 14 méter mélyen is vannak láncszemei, ezeket is korrózióvédelemmel látták el. Mivel a Lánchíd korlátjának többsége elrozsdásodott, így azokat újra kellett gyártani.
Tavaly novemberben kerítettek sort a próbaterhelésre
24 telepakolt, összesen 500 tonnát nyomó teherautóval hajtották végre a próbaterhelést, amely sikeresnek bizonyult. December közepétől fogva így a buszok, taxisok és kerékpárosok is átmehettek a Lánchídon. Végül az a döntés született, hogy a személyautók nem hajthatnak rá fel sem most, sem később.
Nem mindenki tudta kivárni az átadást
Navracsics Tibor miniszter még a hivatalos átadó előtt áttekert a Lánchídon egy tandembiciklin. Utasa az a Latorcai Csaba államtitkár volt, aki Navracsics Tibor helyettese. Kerékpárral egyébként már tavaly év vége óta át lehet tekerni a hídon, de most már gyalogosan is lehet rajta kelni.
Karácsony Gergely is posztolt
Budapest főpolgármesterének közösségi oldalán élőben lehetett nyomon követni a Lánchíd hivatalos átadását. „A Lánchíd nem csak egy híd, hanem az összetartozás szimbóluma, maga a csoda” – mondta Karácsony Gergely. „Ha vissza akartuk volna állítani az eredeti forgalmat a Lánchídon, akkor most csak lovaskocsik járhatnának rajta” – mondta Karácsony Gergely a Lánchíd ünnepélyes megnyitóján. Hozzátette, hogy örül annak, hogy a budapestiek nagy többsége a régi normák helyett jövőbe vezető új normákat keresik. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: illusztráció