Júniusban két magyar pilótával a fedélzetén a tengerbe csapódott egy Svédország felett repülő kisgép. A tragédia után megszólalt az egyik pilóta édesapja, aki szerint gyanús körülmények közt csapódott a vízbe a kisrepülő.

A tengerbe csapódtak

A BudaPestkörnyéke.hu számolt be arról júniusban, hogy a tengerbe csapódott egy Svédország felett repülő kisrepülő. A gép Lengyelországban szállt fel és a Svédország középső részén található Dala Jarna repülőterére tartott, ám a pilóta hirtelen a stockholmi Skavsta repülőtér felé kanyarodott. Azonban azt egyelőre nem tudni, hogy miért tette mindezt. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el! 

Két magyar férfi halt meg

Az áldozat két negyvenéves magyar férfi volt, akinek teste a roncsok közé szorult – közölte a svéd rendőrség. Egyúttal jelezték, hogy vizsgálatot indítottak, bár az elsődleges gyanújuk szerint egy tragikus balesetről van szó, nem pedig szándékosságról.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Megerősítették a hírt

A WizzAir megerősítette a hírt, miszerint a két férfi az ő társaságuk pilótája volt. Elmondásuk szerint csupán a hírekből értesültek az esetről, mivel a pilóták magánúton voltak. „Két nagyszerű, szakmailag tökéletesen felkészült kollégát vesztettünk el. A Wizz Air osztozik a hozzátartozók fájdalmában, valamint őszinte részvétét fejezi ki a gyászoló családtagoknak, barátoknak, kollégáknak” – közölték akkor.

Ezek voltak az utolsó szavai

A szakemberek még mindig azon dolgoznak, hogy a roncs darabjait összerakva megtudják, mi okozta a katasztrófát. No sir, vagyis „nem, uram” – ezt a két szót mondta utoljára a rádión a kisrepülőnek a pilótája. A kapitány, Korom Gábor a légiirányításnak arra a kérdésére válaszolt így, amiben azt tudakolták tőle, hogy van-e a fedélzeten olyan műszer, ami segíthet nekik a hirtelen megromlott időjárási viszonyok közepette a leszállásban.

Még mindig nem tudni, hogy mi történt

A tragédia részletei közel fél év elteltével is homályosak, a svéd szakértők még mindig vizsgálják a baleset körülményeit. A baleset után a Svéd Tengerészeti Hatóság emberei emelték ki a roncsokat és az áldozatokat a vízből, ahová a Moran becsapódott.

Így zajlik a vizsgálat

A katasztrófa vizsgálatát a svéd Országos Baleseti Bizottság folytatja, de egyelőre nem adtak ki új tájékoztatást. A magyar magántulajdonban lévő kisgép roncsai még mindig kint vannak, a szakértők ezek alapján próbálják rekonstruálni a történteket.

Tájékoztatták az édesapát

Korom Gábor édesapja nemrégiben tájékoztatást kapott a hivataltól, amiben türelmet kértek tőle és pontokba szedve leírták, hogy minek alapján folytatják a vizsgálatot – azonban ő is úgy látja, hogy a svédek meglehetősen lassan haladnak, nehezen megy az informatikai adatok elemzése.

Furcsaságok

„A gépről nem adtak le vészjelzést és ha hinni lehet a tanúk beszámolóinak, akkor teljes csendben, motorzaj nélkül siklott a repülő a becsapódás előtt” – mondta Korom Mihály, aki ezt érthetetlennek találja. Meghallgatta azt a rádiófelvételt is, amit fia, Gábor az irányítótoronnyal folytatott – ezek voltak egyben a pilóta utolsó szavai, amiket rögzítettek.

Leállíthatták a motort

Ezután megszakadt velük a kapcsolat, néhány perc múlva pedig a szemtanúk már arról számoltak be, hogy egy repülő csapódott a vízbe. Azt, hogy a tragédia előtti pillanatokban valóban leállt volna a motor, a szakértők állapítják majd meg: többek között erre utalhat, ha a légcsavar lapátjai „siklóba” voltak-e állítva, egy ilyen géppel ugyanis csak úgy lehet vitorlázva repülni, ha a pilóta ebbe a pozíciója forgatja a propellert – írja a Blikk.

Emlékhelyet állítanak nekik

Gábor annak idején az én kedvemért tette le a kapitányi vizsgát – emlékezett vissza az édesapa. „Ő talán megelégedett volna azzal, hogy megmarad első tisztnek, de gyakran mondtam neki, hogy ne álljon meg ennyinél. Amikor a Wizz Airhez került, Katowicében kezdett, mielőtt hazajött volna, a temesvári központjukban dolgozott. Úgy tudom, a sporttársai a Hármashatárhegyen szeretnének majd egy emlékhelyet állítani neki és társának” – tette hozzá. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el! 

Kiemelt kép: helyszíni fotó – Forrás: stv