Német, olasz és magyar helyszíneken folytattak házkutatásokat, miután felmerült a gyanú, hogy a Suzuki dízeljárműveibe a nitrogén-oxidok kibocsátási szintjét meghamisító eszközt építhettek be.

Olasz dízelmotorok magyar Suzukiba

Az eszközöket a frankfurti ügyészség gyanúja szerint Olaszországban készült dízelmotorokba szerelték be, amelyek aztán – mint a közlemény fogalmaz – „egy japán autógyártó” magyarországi üzemében összeszerelt, különböző típusú gépkocsikba kerültek bele – írja a nyomozást támogató Eurojust alapján a Hvg.hu.

Tudhatta a Suzuki, hogy csalás történt

A frankfurti ügyészség azt gyanítja, hogy a gyártó, amelynek európai központja Németországban található, tudatában volt annak, hogy 2018-ban ezeket az eszközöket szerelték be dízelmotorjaiba. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Valósnál alacsonyabb értékek

A valósnál alacsonyabb, az uniós normáknak megfelelő nitrogén-oxid-értékeket mutató eszközöket a közlemény szerint egy olasz beszállítótól szerezte a Stellantis csoporthoz tartozó olasz motorgyártó, az FCA (az autógyártó óriáscég olaszországi vállalatcsoportja a Fiat-Chrysler).

Vizsgálat a Suzuki dízeles járművei miatt

A Reuters megszólaltatta a Suzuki németországi szóvivőjét, aki azt közölte, együttműködnek a hatóságokkal, hasonlóan nyilatkozott a Stellantis. A Magyar Suzuki Zrt. a hvg.hu megkeresésére megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött.

Mindenki mindent betart

Jelezték: „Vállalatunk mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki Zrt. minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését.”

Csalt a Volkswagen, először tagadták, majd elismerték

A dízelmotorok kibocsátásának meghamisításával kapcsolatos legnagyobb ügy a Volkswagen csoportot érintette. A németországi cég a botrány 2015-ös kirobbanása után elismerte: világszerte 11 millió dízelüzemű járműbe építettek be olyan szerkezetet, amely utcai használat idején is a valósnál alacsonyabb kibcsátási értékeket mutatta. A Reuters emlékeztet: az autógyártónak eddig 40 milliárd dolláros költsége keletkezett a kártérítések, perköltségek és a járművek átalakítása miatt.

Kártérítés

Ha bebizonyosodik, hogy a Suzuki valóban tudott arról, hogy a dízelmotorjaik egy része csak csalással felelt meg az európai környezetvédelmi teszteken, akkor a VW tulajdonosokhoz hasonlóan a Suzuki tulajok is kártérítést kaphatnak. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Így néz ki a Suzuki-gyár belülről

Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: Youtube