Április közepétől egy hétig tartott a Roadpol Speed elnevezésű, az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata által szervezett, összehangolt sebesség-ellenőrző akció, amelynek során kétszer annyi gyorshajtóval szemben intézkedett a rendőrség, mint az előző évben.

Majdnem tizennégy ezer hajtott gyorsabban

A Telex.hu cikke a kreszváltozás.hu portálra hivatkozva írta meg, hogy a 2022-ben regisztrált 7709-cel szemben az idei Roadpol Speed végére 13919 gyorshajtóval szemben intézkedtek és érdekes a összesített adat részletes eloszlása is. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Nagyobb részüket az automata traffipax rögzítette

A száguldozók közül 8645-öt automata üzemmódban működő traffipaxok rögzítettek, míg 5274 esetben leállításos ellenőrzések során intézkedtek a sebességhatárokat átlépő járművezetőkkel szemben.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Budapest vezet

A legtöbb gyorshajtót, 2810-et Budapesten találták, a második helyezett Csongrád-Csanád vármegye lett, ahol 1607 esetben jelzett a műszer.

Közel száz sofőr ellen feljelentést tettek

Az április végi ellenőrzéshullám során, a jármű megállítását követően, 3536 esetben helyszíni bírságot szabtak ki, vagyis a vezetőt büntették meg, 77 sofőr ellen feljelentést is tettek, míg közigazgatási bírságot 1590 fő ellen szabtak ki és 71 esetben indult közigazgatási eljárás.

Egynapos ellenőrzés, egy százalékos gyorshajtó

Az április 21. és 22. közt megtartott egynapos ellenőrzés tapasztalatai szerint 609 ezer jármű közül 6053 ment a megengedettnél gyorsabban. Az esetek háromnegyed részében nem állították meg őket, így csak később értesülnek majd a történtekről.

Mást is fogtak a rendőrök

Bár ezúttal az egyhetes, koncentrált ellenőrzés a gyorshajtók kiszűrésére szolgált, a megállítást követő igazoltatásokon előkerült négy körözött bűnöző, valakit kábítószerrel kapcsolatos bűncselekmény miatt kaptak el, tíz esetben pedig nem nevesített bűncselekmény miatt keltették fel az autósok és egyéb járművezetők a rendőrök figyelmét.

Új szabályok jöttek

A közelmúltban részletesen olvashattak arról a Telexen, hogy a mérésügyi szabályok változásához igazodva, május 1-e óta minden rendőrségi sebesség-ellenőrzésen a műszerek által rögzített értéket tekintik a járművek valós sebességének, vagyis megszűnt az eddig 100 km/óra sebesség alatt alkalmazott 3 km/óra, illetve az e fölötti 3 százalékos korrekciós szabály. A fenti mérési eredmények az új szabályok életbelépése előtt születtek.

Covid alatt is büntettek

Ahogy korában Kékvillogó.hu is írt róla, 2022-ben közel 688 ezer gyorshajtásos büntetést szabott ki a rendőrség, szemben az egy évvel korábbi több mint 451 ezer esettel. Vagyis tavaly másfélszer annyiszor kaptak gyorshajtásról szóló levelet az autósok, mint 2021-ben. Érdekesség, hogy egy évvel korábban – amikor a koronavírus-járvány miatt lezárások voltak – több mint 637 ezer alkalommal büntettek.

Durva mennyiségű büntetés

2019-ben viszont jóval többször, mintegy 756 ezerszer járt a csekk, ez volt a csúcs 2018 óta. A számokból kiderül, hogy 2018 és 2022 között az éves átlag 642 ezer, ezt a számot azonban lehúzza az alacsony 2021-es adat – írja a Totalcar.

Több volt a baleset is

A gyorshajtásos bírságok száma 2021 és 2022 között óriásit emelkedett, személysérüléses balesetből ugyanígy több történt. A rendőrségi statisztika szerint tavaly 14 679 személysérüléses baleset történt, ami 3,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, igaz, a járvány előtti, 2019-es közel 17 ezer esettől elmarad.

A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt fotó: Illusztráció