Karambolok tömkelege történt és történik, a forgalom mértéke viszont állítólag nem indokolja a közlekedési lámpát.

Péntek este újabb ütközés volt a 23. kerületi Szent László – Tartsay sarkon

Egy személyi sérüléses baleset apropóján pár napja készült cikk a Kekvillogo.hu-ra a soroksári halálsarokról, ehhez képest péntek este megint két autó találkozott ugyanott, ráadásul már a kijárási tilalom alá eső időszakban… A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Hátrafordulásból csattanás

A piros Renault Twingo középkorú hölgy sofőrje a kolléganőit vitte a csepeli Auchanba dolgozni, hogy ne kelljen sokat várniuk a 36-os buszra a hidegben. A Jáhn Ferenc kórház felől a Tartsay utcán közeledtek az ominózus csomóponthoz, amikor az egyik utasa észrevette, hogy pont utolérte őket a 36-os busz. A sofőr önkéntelenül hátrafordult egy pillanatra, sajnos ezzel egy időben beért a kereszteződésbe, a Szentlőrinci út felől pedig épp akkor érkezett oda egy fiatal hölgy Citroen C1 autójával.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Szerencsére senki sem sérült

A két gépkocsi összeütközött, majd mindkettő a járdára csapódott. A légzsákok az ütközés nyomán kinyíltak, így személyi sérülés nem történt. A Renault vezetője elismerte felelősségét, elmondása szerint 40 éve vezet, de még nem volt balesete, így eléggé megviselte a dolog. A tűzoltók is kivonultak a balesethez, áramtalanították a két járművet.

Múlt pénteken még nappal ütköztek

Múlt héten pedig a Tartsay utcán érkező Mazda nem állt meg a STOP táblánál és a Szent László úton haladó Opel Mokka elé hajtott. Az Opel az ütközés következtében megpördült, a Mazda pedig a járdán keresztül a sarki ház kertítésébe vágódott, végül egy fának ütközve tudott megállni. Az Opelben két középkorú férfi ült, a Mazdában pedig egy fiatal pár, mindenki a közelben lakik, ezért is nehezen érthető, miért nem tudta a Mazda sofőrje, hogy meg kellene állnia.

Rendszeresek a csattanások az egyértelmű kereszteződésben

A soroksári Szent László út és Tartsay Vilmos utca sarkán lakók valószínűleg már fel sem kapták a fejüket az újabb csattanásra, csak legyintenek – semmi különös, csak valaki megint nem vette észre a STOP táblát… Pedig igazából csak egy irányból nem belátható a kereszteződés a sarki lakóház miatt, egyébként a kerítések lécei között átpillantva még időben észlelhető az érkező jármű, ha esetleg elfelejtett valaki időben megállni.

Fontos keresztutcák találkozása

A 2010-es évek elejére már veszélyes helynek minősült ez a csomópont, hiszen a Tartsay Vilmos utca a Jáhn Ferenc kórházhoz, a Szent László út pedig a Szentlőrinci úti lakótelephez vezet. Mivel a Tartsay utcán közlekedik a 36-os busz is, a kereszteződésben sokáig a Szent László út volt az alárendelt, amelynek ezt a sarkot leszámítva végig elsőbbsége volt, azaz a balesetek akkoriban emiatt a kivétel miatt következhettek be pont ezen a sarkon.

2013-ra lett elege a hatóságoknak

A súlyos balesetek okán, a lakossággal történő egyeztetések után 2013. június 14-i hatállyal felcserélték az elsőbbségi viszonyokat: ettől a naptól kezdve a Szent László út lett a főút, teljes hosszában, a Tartsay Vilmos utca pedig STOP táblát, valamint főútvonal vége jelzőtáblát is kapott. További intézkedések is bevezetésre kerültek: villogó sárga lámpákat helyeztek el a négy sarkon, melyek folyamatos sárgára váltanak, ha valaki a merőleges utcában érkezik; a csomópont déli, Szent László úti oldalára gyalogátkelőhelyet jelöltek ki; a nem belátható irányba néző tükröt helyeztek el; az aszfaltba sebességcsökkentő bordákat építettek; 30 km/órás előjelző felfestéseket eszközöltek; előjelző elsőbbségadás táblákat is elhelyeztek; különösen veszélyes útkereszteződést jelző sárga csíkos négyzetet is felfestettek, szóval nagyjából a betonfalat leszámítva minden előkerült…

A változtatás hónapokon keresztül még több balesetet eredményezett

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a megszokásból vezetők és a figyelmetlen sofőrök miatt hónapokig tartó baleset-sorozat vette kezdetét – mindjárt az első napon három karambol is történt… Később lassan normálizálódott a helyzet, de továbbra is nagyjából hetente ütköznek járművek, veszélybe sodorva az éppen a zebrán átkelő gyalogosokat vagy a buszmegállókban várakozó embereket. Ráadásul a közelben egy óvoda is található…

A környéken lakóknak lennének ötletei

Ők jelzőlámpás csomópontot szeretnének, vagy körforgalmat. A BKK még 2013-ban azt írta válaszlevelében, hogy a forgalom nem elég jelentős egy jelzőlámpás rendszer kiépítésére, a körforgalomhoz pedig egyértelműen szűkös lenne a hely a csuklós buszok miatt. Azóta a forgalom egészen biztosan nőtt, manapság viszont nincs minden nap baleset…

Létezne kézenfekvőbb megoldás is

Például hogy az arra közlekedők figyelnek az útburkolati jelekre, a közlekedési táblákra, az előjelző lámpára, megállnak a STOP táblánál, körülnéznek… Remélhetőleg a jövőben ilyen téren is további fejlődés lesz tapasztalható, de ennek eléréséhez talán tényleg segítség lenne a jelzőlámpák elhelyezése.

A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fotók forrása: Iskolaforum.lapunk.hu, Gombkötő Krisztián, Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság