Mint cseppben a tenger, úgy mutatja meg a minapi, 4-6-os villamoson történt verekedés – melynek során megütöttek és megrugosdták a vezetőt is – mennyire védtelen a dolgozók az ilyen esetekkel szemben. A szakszervezet szerint elég egy forgalmi helyzetből adódó pár perces késés, és máris robbannak az emberek.

Letartóztatták a garázda verekedőt

A kollégáink állandó stresszben dolgoznak. Egyrészt a saját bőrükön is érzik, hogy csökken a fizetésük reálértéke, hiába harcoltunk ki jelentős béremelést, az infláció már elvitte a jó részét. Emellett az utasok is egyre frusztráltabbak, hiszen az ő élethelyzetük is romlik, és ezt a feszültséget gyakran a járművezetőkön töltik ki – mondta el a Népszavának az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Garázda verekedő a körúti villamoson

Naszályi Gábort azt követően kereste meg a lap, hogy – mint a BudaPestkörnyeke.hu szombaton megírta – brutális verekedés volt a 4-6-os villamos Margit hídi megállójánál. Itt egy háromfős társaság rátámadt egy utasra, majd amikor a villamosvezető közbeavatkozott, akkor őt is bántalmazták az elkövetők. Egyiküket azóta letartóztatta a bíróság.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

A sofőr jól járt el

Az érdekképviseleti vezető kifejtette, a villamosvezető helyesen járt el, bár elvileg nem hagyhatná el a vezetőfülkét, ilyen esetben közbe kell lépni.

Napi rendszerességű inzultusok széles skálája

Kifejtette, a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőket sajnos napi rendszerességgel éri bántalmazás, ami a verbalitástól a fizikai erőszakig terjedhet. Ebből a szempontból a villamosvezetők védettebbek, mint például egy buszsofőr, hiszen egy zárt fülkében ülnek.

Egyre csak romlanak a körülmények

Emellett az utasok is egyre frusztráltabbak, hiszen az ő élethelyzetük is romlik, és ezt a feszültséget gyakran a járművezetőkön töltik ki. Biztonsági emberek pedig már a metrókban sincsenek.

Nem kell sok, és azonnal elszabadul a pokol

Naszályi Gábor hangsúlyozta, elég egy forgalmi helyzetből adódó pár perces késés, és máris robbannak az emberek. De olyan is előfordult, hogy az utas nem jelzett, hogy szeretne leszállni, ezért a sofőr nem állt meg, és az utas ezt úgy torolta meg, hogy behúzott egyet a buszvezetőnek.

Gyakorlatilag semmi sincs a kezükben

A járművezetők a kapitányok, még is de facto semmilyen eszközzel nem rendelkeznek, amellyel eredményesen kezelhetnek egy esetleges agressziót. Az első lépés, hogy felszólítja a renitenst, hogy tartsa be ezeket. Ha erre nem reagál, akkor fel kell szólítani, hogy hagyja el a járművet. Ha az utas ezt sem teszi meg, akkor kell intézkedést kérni.

Avatkozzon be a többi utas!

Naszályi Gábor szerint ez ugyanis elvárható. ,,Ilyenkor nem az a kérdés, hogy kinek van igaza, hanem minél előbb meg kell szüntetni az agresszív fellépést. Sajnos az a hozzáállás, hogy bár követeljük a tiszteletet, de nem adjuk meg másoknak, kivetül az emberek gondolkodására. Minden sérelemért azonnal elégtételt akarnak venni.”

Akár öt évre is börtönbe mehet, aki járművezetőre támad

Ugyanis közfeladatot ellátó személynek minősül. Az ellenük elkövetett agresszió bűncselekménynek minősül, és a büntetési tétele a kétszerese annak, mintha egy civilt támadtak volna meg. Súlyos esettben akár öt évet is a rácsok mögött tölthet az elkövető – ha pedig sérülés van, akkor ez még több lehet.

Sajnos ritka a letöltendő

Naszályi Gábor megjegyezte, eddigi elkövetők eddig azonban csak felfüggesztett börtönbüntetést kaptak, letöltendő szabadságvesztés kiszabására mind ez idáig nem került sor annak ellenére, hogy a szakszervezeti vezető már indítványozta ezt. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Facebook)