Sokáig ment a huzavona, hogy tulajdonképpen milyen járműveknek minősülnek ezek az eszközök, ám a szaktárca most rendet tenne ebben a kérdésben.
Hamarosan érkezhetnek az új előírások
Megfogalmaztuk módosító javaslatunkat, készen vagyunk – nyilatkozta az aktív Magyarországért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Ez lenne az elképzelés
Révész Máriuszt annak kapcsán kérdezte a lap, hogy az elektromos rollerekre vonatkozó KRESZ-módosítás szerint a 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Hirdetés
Hamarosan érkezhet a döntés
Noha a szabálymódosítást az év első felére tervezték, azonban a kormányzati átalakítások következtében a tervezett változtatások átkerültek a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, így most a döntés a tárcavezető kezében van.
A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt. A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Uniós normákat követnek
„A huszonöt kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra. Jelenleg Európában így van mindenhol, mi ezt követjük” – magyarázta Révész Máriusz.
Innentől számít kismotornak
Kifejtette, a szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak. Azonban a gyors rollerek már más megítélés alá esnek: amennyiben maximális sebességük meghaladja a 25 km/h-t, akkor már segédmotoros kerékpároknak minősülnek.
Ám felmerült egy komoly dilemma
Az államtitkár hozzátette, „ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt.”
Más tagállamokban is ilyen a szabályozás
Így azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben. Révész Máriusz külön kiemelte, hogy Magyarország több uniós tagállam példáját követi a jogi környezet kialakításával.
Még keményebb világ jöhet
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács is bekeményített: a testület elképzelései szerint szigorú szabályok vonatkoznának az elektromos rollerek használóira. Mindössze a gyárilag beépített 20 kilométer/órás sebességkorlátozást és legalább 30,5 centiméter átmérőjű kerekeket, a rollerek használóinak pedig kötelező bukósisak-viselést szabnák meg.
Lezavarnák a járdákról
Emellett csak 16 évnél idősebbek vezethetnék ezeket a járműveket, s megtiltanák a gyalogúton való közlekedést, és azt is, hogy ittasan vezessék őket. Noha nagyon népszerűek ezek a rollerek, Európa több országában majdhogynem ellenségnek tartják ezeket az eszközöket.
Van, ahol sosem engedélyezték
Dániában a közlekedésüket ellehetetlenítették, Barcelonában soha nem is engedélyezték, Franciaország fővárosában pedig betilthatják, ugyanis április 2-án Párizsban népszavazást tartanak erről. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
(Kiemelt képünk forrása: Facebook.)