Az állami vasúttársaság beperelte azt a férfit, aki kiirtotta a Déli pályaudvar alagútja előtt található bozótost, majd gyümölcspalántákat ültetett oda.

Veszélyforrás

Ez „csupán” csak azért nagyon veszélyes, mert így a Déli közelében akár rá is omolhat a föld egy vonatra, számolt be róla a Blikk. A bozótost egyébként egy neves építész irtotta ki, valószínűleg bele sem gondolva abba, hogy ezzel milyen veszélyforrást idéz elő.  A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Volt, hogy hónapokig nem járt a vonat

Az aggofalom egyébként nem alaptalan, ugyanis hét évvel ezelőtt egyszer már megcsúszott ott a föld, akkor kövek hullottak a sínpályára, emiatt pedig hónapokig nem járt a vonat.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Jönnek az őszi esők

Innen tűnt el most a katasztrófa megelőzését szolgáló bozótos, tovább a vízelvezető rendszer, ami megakadályozza, hogy a hamarosan érkező őszi esők lemossák a dombot.

Beperlik

A MÁV egyébként hónapokon át egyezkedett az építésszel, nem sok sikerrel, most pedig hosszas mérlegelést követően a társaság úgy döntött, beperli a férfit.

Ezt mondták augusztusban

A MÁV egyébként már augusztusban arról tájékoztatta az RTL Híradóját, hogy bírósághoz fordulnak az ügy miatt. Ez mostanra meg is történt.

Ellenőrzés

A Blikk megkeresésére a MÁV a következőket írta: „A MÁV polgári peres eljárásban érvényesíti a vasúti rézsű helyreállítása iránti jogos igényét. A birtoksértő eközben megkezdte a rézsű eredeti állapotának helyreállítását, a MÁV a tőle elvárható támogatást megadja hozzá. A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a rézsű állapotát”.

Csúnya bűncselekmény

„Ez egy csúnya bűncselekmény, olyan súlyú, mintha aláaknáztak volna egy gátat. Ha valaki belerondít a gátba, és jön az árvíz, a hatóságok sem pereskedni kezdenek. A MÁV viszont ahelyett, hogy a katasztrófavédelemmel kiszállna a helyszínre elhárítani a veszélyt, nekiáll egyezkedni az elkövetővel, asszisztálva a bűncselekményhez, ami valami egészen abszurd „– ezt már Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Egyesület (VEKE) elnöke mondta az eset kapcsán a lapnak. A szakértő szerint ha olyankor épp ott jár egy vonat és kisiklik, tragédia is történhet. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ez is érdekelhet:

Nyolcszorosára nőtt a villanyszámla – kisebb elővárosi motorvonatok üzemeltetésével faragna kiadásain a MÁV. 122 millió forint megtakarítást remélnek

Kiemelt kép: MTVA/Jászai Csaba