Megkezdődnek a bontási és helyreállítási munkálatok az M3 metrófelújításhoz kapcsolódóan.

Két hónapig tarthat a káosz

A mai naptól, április 17-től június 29-ig mozgó terelésekre, munkaterületek melletti útszűkületekre, esetleges sávlezárásokra kell számítani az M3-as metró felszíni autóbuszos pótlásának útvonalán. – írta a Metropol. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Bontási és helyreállítási munkák kezdődnek

A forgalomkorlátozások a pótlás megszüntetése miatt szükségesek, ugyanis megkezdődnek a bontási és helyreállítási munkálatok az M3-as metró felújításához kapcsolódóan. Forgalomkorlátozás lesz Budapest több területén is.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Az érintett útszakaszok északi irányba

Vak Bottyán utca (Lehel utcától), Kőér utca, Üllői út, Múzeum körút, Károly körút, Bajcsy-Zsilinszky út, Váci út (Petneházy utcáig).

Az érintett útszakaszok déli irányba

Váci út (Petneházy utcától), Bajcsy-Zsilinszky út, Károly körút, Múzeum körút, Üllői út, Kőér utca, Vak Bottyán utca (Lehel utcáig).

A Nyugati pályaudvar környékét is érinti

Az első ütemben 2023. április 17–30. között a következő területeken várhatók változások: Nyugati téren, a városközpont felé vezető oldalon a jelenlegi M3-as pótlóbuszmegálló vonalában kell útszűkületre számítani. Lehel téren, a városból kifelé vezető oldalon a buszsáv lezárása várható.

A főváros már a felújítás utánra is tervezett

Karácsony Gergely elmondta, hogy melyek a főváros rövidtávú céljai azt követően, hogy befejeződött a 3-as metró felújítása. A meglévő zebrák melé újakat építenének, továbbá a felszabadult buszsávokban új bicikliuatkat alakítanának ki az Üllői úton és a Váci úton is. A dízelbuszokat trolibuszokkal szeretnék kiváltani.

Fókuszban a gyalogátkelőhelyek

Mivel az elmúlt időszakban metrópótló buszok szálították az utasokat, így 17 új gyalogátkelőhelyet építettek ki Budapesten. További zebrákat létesítenének az Astórián valamint a Nyugati téren. A cél az, hogy mind a két tér akadálymentesen legyen kialakítva, így nem kell majd lemenni az aluljáróba ahhoz, hogy át lehessen térni az út másik oldalára.

Vannak hosszabb távú tervek is

2024 után kerülne átadásra a megújított Városháza Park, amely a várakozások szerint óriási zöldterület lehet Budapest szívében. 2026 után megkezdenék a felüljárók elbontását. Ez a sors vár a Népligetnél található felüljáróra és a Nyugati téren lévőre is.

Hétköznapi közlekedési rend az M3-as metró vonalán

Ahogy a Budapestkörnyéke.hu is megírta, hétköznap az M3-as metró a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a szerelvények. A Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal és a 83-as trolibusszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el.

Meghosszabbított útvonal

A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el. Az M14-es és az M30-as állomáspótló buszok csak hétköznap közlekednek.

A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt fotó: BKK